Transports

El Govern redibuixarà la xarxa nacional d’autobusos

Proposa menys contractes, menys rutes, menys municipis amb parada, noves formes de mobilitat i preus més baixos

El Govern redibuixarà la xarxa nacional d’autobusos
1
Es llegeix en minuts

La nova llei de mobilitat sostenible del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana contempla el redisseny del mapa concessional de transports de viatgers per carretera, proposant menys contractes, menys rutes i menys municipis amb parada, cosa que no significarà que es quedin sense servei.

El ministeri deixarà de gestionar el 2025 algunes rutes d’autobús interurbà, les menys rendibles i freqüentades, i busca que les comunitats autònomes assumeixin aquest servei regional a canvi de compensacions econòmiques que hi haurà de negociar.

La proposta incorpora la reducció del nombre de contractes concessionals –de 79 a 22–, el nombre de rutes –de 966 a 510– i el nombre de municipis amb parada, que passarà de 1.912 a 495, segons ha avançat elDiario.es, que també apunta que el preu dels viatges podrà ser fins i tot un 30% més baix.

Del que es tracta és de plantejar, per a segons quins trajectes, noves formes de mobilitat amb vehicles col·lectius que podrien tenir menys places que un autobús convencional i, fins i tot, serveis a la carta.

Notícies relacionades

Les rutes es trauran a concurs, que donarà peu a concessions exclusives per un màxim d’una dècada.

En qualsevol cas, el Govern central es reserva la possibilitat de liberalitzar aquelles rutes amb unes condicions que ho justifiquin.

Temes:

Transports