El Govern força la renovació del TC a través d’una reforma legal
El PSOE registra aquest divendres una proposició de llei perquè el Consell del Poder Judicial pugui nomenar els dos magistrats del Constitucional que li corresponen fins i tot estant en funcions.

La Moncloa, abans de les eleccions andaluses, ja advertia que estava analitzant «totes les opcions» per aconseguir la renovació del Tribunal Constitucional en cas que el PP mantingués el bloqueig en el Consell General del Poder Judicial. Ara, després de les urnes, ja ha decidit quina fórmula és la que farà servir. I l’activarà de manera imminent, aquest divendres: serà una reforma legal, perquè l’òrgan de govern dels jutges pugui nomenar els dos magistrats del TC que li correspon designar tot i que segueixi en funcions. D’aquesta manera, es podrà procedir al relleu íntegre del terç de l’alt tribunal, amb un mandat que va vèncer el 12 de juny, sense que hi hagi dubtes de la legalitat del procediment ni bloquejos per part dels actuals membres del TC.
El Grup Socialista registra aquest divendres, 24 de juny, una proposició de llei al Congrés dels Diputats molt simple: reforma de l’article 570 bis de la Llei Orgànica del Poder Judicial de 1985, tal com va avançar elDiario.es i van confirmar fonts de la direcció del PSOE a aquest diari. El que permet la nova redacció és que si el CGPJ té el mandat caducat podrà continuar nomenant els candidats de les dues places al TC que li corresponen. Amb això, reverteix parcialment l’última modificació que va impulsar l’Executiu el març del 2021: just per forçar la renovació del CGPJ, el PSOE i Unides Podem van forçar que, un cop que aquest entra en funcions, tingués impedit fer nomenaments de la cúpula judicial. Aquest canvi és el que fins ara ha lligat de mans i peus l’Executiu per aconseguir l’actualització del TC.
Consell General del Poder Judicial ( CGPJ ) Tribunal Suprem Unides Podem Alberto Núñez Feijóo Consell de Ministres Congrés Senat PP - Partit Popular PSOE Govern Pedro Sánchez Tribunal Constitucional Podem
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- LA SITUACIÓ BLAUGRANA L’‘espectacle Flick’
- La recuperació Ter Stegen se suma al grup per tornar aquest curs
- Barcelona, protagonista El fitnes de luxe s’assenta a Barcelona
- RAMBLA FLAMENCA La ‘bailaora’ japonesa La Yunko debuta al Liceu
- Concert Califato 3/4 sedueix amb el seu folklore arribat del futur