Relació Estat-Generalitat
ERC frena les noves «presses de Sánchez» sobre la taula diàleg i li exigeix «contingut i compromís»
Els republicans demanen a Borràs que pensi en «l’honorabilitat i exemplaritat» del Parlament i asseguren que no és el mateix «repressió» que «corrupció»
Esquerra veu «avenços» en la llei de la memòria històrica, però encara «molt curta» respecte al que hauria de ser

ERC ha recordat aquest dilluns a Pedro Sánchez allò que Napoleó va deixar anar al seu sastre, l’immortal «vesteixi’m a poc a poc que tinc pressa». Després de l’anunci d’aquest cap de setmana, via entrevista, de Sánchez de la seva voluntat de convocar una nova reunió de la taula de diàleg i negociació la portaveu republicana, Marta Vilalta, ha remarcat que la seva força també té pressa, però que abans d’escometre un nou conclave cal «compromís i contingut» per part de l’Executiu.
Compromís per posar negre sobre blanc la metodologia de negociació que s’ha de portar a terme i la plasmació de la que van acordar el ministre Félix Bolaños i la consellera Laura Vilagrà. I contingut, fent referència al fet que la pròxima cita no es pot saldar, com les dues anteriors, amb l’únic rèdit de la la fotografia de les dues delegacions.
En aquest clima de tens desglaç entre republicans i socialistes, Marta Vilalta ha deixat oberta la posició que prendrà el seu partit al Congrés quant a la llei de la memòria històrica. Si d’una banda va reconèixer que, respecte al text de fa un anys, «hi ha hagut avenços», aquests fins i tot deixen el nou text legislatiu «curt respecte al que hauria de ser». Les dues parts continuen negociant i no es descarta que els republicans acabin per abstenir-se en la votació.
Notícies relacionadesRespecte a la situació judicial de Laura Borràs, Vilalta va demanar a la presidenta del Parlament que no oblidi la seva condició de màxima autoritat de la Cambra (i segona del país, després del mateix Pere Aragonès). «Ha de vetllar per l’exemplaritat i l’honorabilitat de les institucions catalanes. Seria un error que arrossegués el Parlament a una situació de descrèdit», com és un judici per corrupció, va assenyalar. Vilalta no va voler anunciar cap posició futura d’ERC i es va limitar a remarcar que la pilota es troba a la teulada de Borràs i que és ella la que ha de decidir què fer, amb referència a si dimiteix o no.
«Tothom té dret a un judici just, però hi ha també un reglament del Parlament per complir. I no és el mateix repressió que corrupció», va sentenciar Vilalta.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump
- Apunts polítics de la setmana El kit de supervivència de Salvador Illa