La batalla lingüística
El TSJC veu possible inconstitucionalitat en la llei i en el decret del català a les aules
El tribunal planteja portar el decret al Constitucional perquè impedeix aplicar el 25% de castellà a les escoles

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) veu possible inconstitucionalitat en el decret del Govern i en la nova llei que va aprovar el Parlament sobre l’ensenyament de les llengües oficials a les escoles després de la sentència que imposava un 25% de classes en castellà. Els magistrats admeten que el decret impedeix executar la sentència, de manera que es plantegen portar-lo al Tribunal Constitucional pels «seriosos dubtes» sobre la seva validesa.
En una providència, la Sala Contenciosa Administrativa del TSJC que va dictar la sentència del 25% demana a la fiscalia i a les parts personades en la causa que es posicionin sobre si s’ha de plantejar una qüestió d’inconstitucionalitat sobre el decret del Govern per possibles infraccions a la Constitució i a l’Estatut.
El TSJC reconeix que les dues normes «determinen la impossibilitat legal» de manera «sobrevinguda» d’executar la seva sentència, que imposa un mínim del 25% del castellà en l’ensenyament, ja que defineixen un model lingüístic en l’àmbit escolar «incompatible» amb els paràmetres establerts en la seva resolució judicial, per la qual cosa es veuen obligats a plantejar la qüestió davant el Constitucional abans de decidir si poden continuar el procés.
Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ( TSJC ) Política lingüística Immersió lingüística Català
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- SALUT Un bacteri, possible causa de l’augment del càncer colorectal
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- La successió del Papa Francesc impulsa ‘Cónclave’ a 150 sales de cinema a l'Estat
- El Govern cedeix davant d’ERC i fragmentarà la injecció de més recursos per tenir estabilitat sense pressupostos
- En delictes de furts lleus El fiscal superior de Catalunya planteja recuperar l’arrest de 30 dies per multireincidència
- Guerra a Ucraïna Brussel·les defensa la integritat territorial d’Ucraïna davant la proposta de pau de Trump