Pugna en l’independentisme
Jordi Sànchez titlla Junqueras d’«indocumentat»
L’ex secretari general de JxCat acusa el republicà d’haver mentit sobre la composició de la taula de diàleg

L’ex secretari general de JxCat, Jordi Sànchez, ha acusat aquest dijous el president d’ERC, Oriol Junqueras, de ser o «un indocumentat» o d’haver «mentit» en relació amb l’acord entre les dues formacions sobre la composició de la delegació de la taula de diàleg.
En declaracions a Catalunya Ràdio, Sànchez ha afirmat que la literalitat de l’acord estableix «de manera inequívoca» que la delegació «representaria el conjunt de sensibilitats de l’independentisme», després del veto a la proposta de membres per part de JxCat.
JxCat va plantejar una delegació per a la taula de diàleg formada pel llavors secretari general, Sànchez; el seu successor en el càrrec, Jordi Turull; la portaveu al Congrés, Míriam Nogueras, i el vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, que no va ser acceptada i que va motivar la no assistència del partit a aquesta reunió.
Sànchez ha indicat avui que aquesta delegació pretenia que la taula de diàleg no es confongués amb una «comissió bilateral»: «No trobaran per escrit cap acord en què es digui que la taula de negociació estigui integrada per membres del Govern».
Segons Sànchez, Junqueras «no té tota la informació» sobre l’acord d’investidura de Pere Aragonès perquè «no es van asseure ni dos minuts al mòdul dos de Lledoners» per «facilitar» aquest pacte.
D’altra banda, el també expresident de l’ANC ha afirmat que la manifestació de la Diada «no va contra ningú», i ha carregat contra Junqueras per les seves crítiques al posicionament de l’entitat sobiranista. «Entenc que el president Aragonès decideixi no anar-hi, un president de la Generalitat ha de ponderar. Cap crítica a la decisió d’Aragonès. Però em sorprenen i trobo desproporcionades les afirmacions del president d’ERC», ha indicat.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral Els treballadors de PortAventura van avui a la vaga per demanar millors sous