Arrencada de curs al Congrés
Sánchez s’envalenteix i desafia Feijóo a més duels al Senat
«Atesos els resultats» de l’acarament de la setmana passada sobre energia, «n’hi haurà més», anuncia davant els parlamentaris del seu grup
Assegura que el projecte del PP és el «bloqueig» d’avenços socials i de renovació dels òrgans constitucionals

Hi podia haver certs dubtes interns de si convenia una estratègia agressiva encapçalada pel mateix president del Govern espanyol, de si era intel·ligent que ell en primera persona, en el debat sobre política energètica al Senat de la setmana passada, assumís els cops a Alberto Núñez Feijóo. Però a la Moncloa la seguretat que aquest és el camí és total. Absoluta. I la prova és que Pedro Sánchez està disposat a repetir format, continuar encarant-se amb un líder del PP a qui qualifica d’«insolvent» i amb «mala fe» en un llarguíssim any electoral.
El cap de l’Executiu va anticipar aquest moviment —previsible, no obstant— durant la seva reunió aquest dilluns amb diputats, senadors i europarlamentaris socialistes al Congrés. «Hi haurà més debats [amb Feijóo a la Cambra alta], atesos els resultats», va dir desafiant directament, després d’insistir que malgrat que el president dels populars hagués anunciat tot just unes hores abans que derogarà totes les lleis que el seu partit ha recorregut davant el Tribunal Constitucional, el Govern de coalició continuarà «entossudit a avançar en drets i llibertats».
Notícies relacionades«L’únic projecte del PP és derogar tots els avenços i les conquestes del Govern. Voten contra tot, i per això bloquegen la renovació dels òrgans constitucionals», va continuar, enllaçant amb un altre dels temes que irriten sobre manera Sánchez i que segueix empantanegat i sense aparences de solució: el relleu al Consell General del Poder Judicial i ara, al Tribunal Constitucional. Pel president, l’únic objectiu de Feijóo, doncs, és el «bloqueig», «tot i que sigui a costa d’incomplir la Constitució», i això és, al seu judici, «molt greu i molt perillós, a part d’antidemocràtic». En aquest punt, va recordar com el Tribunal Suprem dels EUA ha fet marxa enrere en la seva doctrina sobre l’avortament, així que la lliçó «és evident»: «Costa molt conquerir drets i es perden molt ràpidament amb la dreta, nord-americana o espanyola».
Així que sí, «hi haurà més debats», va assenyalar Sánchez, delectant-se del seu acarament de la setmana passada al Senat, en un duel sobre polítiques energètiques que va acabar sent un duríssim examen al líder del principal partit de l’oposició.
Héctor Gómez Hernández Isaura Leal Tribunal Suprem Drets humans Alberto Núñez Feijóo Patxi López Consell de Ministres Senat PSOE +Debat Govern Pedro Sánchez Tribunal Constitucional Corrupció Adriana Lastra Parlament Europeu
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- El Barça sobreviu a un malson
- La policia mirarà milers de guanteres per veure si tens aquest objecte dins del cotxe (serà obligatori)
- Educació El TSJC dicta que el castellà també ha de ser llengua vehicular i habitual a l’escola catalana
- Estudi Aquest país europeu és el més feliç del món per vuitè any consecutiu
- Educació a Catalunya Educació manté els canvis a batxillerat: fusions en ciències i cau el pes del TR
- Recuperació editorial El conte de Vargas Llosa que dona les claus de la seva ruptura amb Isabel Preysler