Eurocambra
El Govern demana al Parlament Europeu que permeti utilitzar el català en els seus plens
La iniciativa s’emmarca dins del compromís de protecció i impuls de la llengua catalana i de la resta de llengües oficials de l’estat adquirit pel govern central

Dins dels compromisos adquirits pel Govern d’Espanya en relació amb la protecció i l’impuls de la llengua catalana i de la resta de llengües oficials de l’estat, la ministra de Política Territorial i portaveu del Govern, Isabel Rodríguez, responsable del Consell de Llengües, ha anunciat que ha remès una carta a la presidència del Parlament Europeu en la qual s’insta que el català, el gallec i l’eusquera, a més del castellà, puguin ser llengua d’ús en els plens de l’Eurocambra, tal com va recordar a la Taula de diàleg.
L’anunci s’ha realitzat després de la reunió mantinguda per Rodríguez amb la consellera catalana de Cultura, Natàlia Garriga i la petició s’ha realitzat en un context de més demanda de «transparència» i millores en la «participació ciutadana».
El Govern espanyol s’ha compromès a assumir les despeses de la iniciativa i a negociar els detalls de la seva posada en marxa en cas que la resposta d’Europa sigui positiva.
Segons el ministeri de Política Territorial, la mesura té precedents al 2005 i al 2009, quan des d’Exteriors es va proposar negociar un acord administratiu entre el Parlament Europeu i l’Estat, que permetés certs usos de les llengües oficials al Parlament.
Protecció del català
Notícies relacionadesLa reunió de treball d’aquest divendres entre Rodríguez i Garriga tenia per objectiu concretar les accions de protecció del català, segons els compromisos de la Taula de diàleg del 27 de juliol.
Segons ha informat el Departament de Cultura, Natàlia Garriga ha proposat a la ministra un pla de treball detallat per garantir que els ciutadans de Catalunya puguin ser atesos en les administracions de l’Estat en català.
Isabel Rodríguez García Natàlia Garriga Govern Castellà Català Parlament Europeu Participació ciutadana
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Tribunals El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara
- Audiència Provincial de Madrid Carlo Ancelotti serà jutjat dimecres per un frau fiscal de més d’un milió d’euros
- BÀSQUET Chimezie Metu s’operarà d’una greu lesió la setmana que ve als EUA
- Motociclisme Jorge Martín: "Aquest no és el meu Mundial, serà l’any que ve"
- Moda Rita Miller Atelier ‘capbussa ’ les seves nòvies en un spa de luxe
- CRÍTICA Rosario transforma un vell dolor en celebració
- Novetat discogràfica Maria Hein en mode samurai