Per l’1-O
La fiscalia demana un any d’inhabilitació per a Meritxell Serret per desobediència greu
El ministeri públic sol·licita també una multa de 12.000 euros
L’exconsellera Meritxell Serret envia un missatge d’unió davant la manifestació de dissabte, des de Brussel·les. /
La fiscalia ha sol·licitat un any d’inhabilitació especial per a ocupació o càrrec públic i una multa de 12.000 euros a l’exconsellera i diputada d’ERC, Meritxell Serret, per un possible delicte de desobediència greu al Tribunal Constitucional, per facilitar la celebració del referèndum de l’1-O.
Segons el ministeri públic, Serret coneixia «perfectament la il·legalitat» de les decisions que es van prendre durant la tardor del 2017, després de ser notificada amb diverses advertències de l’alt tribunal. La parlamentària va estar tres anys fugida a Brussel·les després de la DUI i va tornar a Espanya el març del 2021 per posar-se a disposició del Tribunal Suprem, que l’havia processat pels delictes de malversació i desobediència.
El fiscal apunta que hi havia una «estratègia perfectament planificada, concertada i organitzada» per a la independència de Catalunya i que el Govern de Carles Puigdemont, del qual Serret formava part, tenia la missió de convocar i celebrar el referèndum «il·legal» per «legitimar internacionalment el seu projecte de segregació territorial, així com la creació d’estructures d’estat paral·leles que poguessin substituir els òrgans estatals legalment constituïts».
Notícies relacionadesSerret, com a consellera d’Agricultura en aquell moment, «en execució del pla acordat i plenament conscient de la notòria il·legalitat del seu procediment, va intervenir en l’adopció d’algunes decisions executives necessàries per garantir la realització del referèndum il·legal», assenyala el fiscal.
La secretària general adjunta i portaveu d’ERC, Marta Vilalta, ha qualificat d’«injusta» l’acusació de la fiscalia i ha urgit el Govern de Pedro Sánchez a «accelerar» la carpeta de la desjudicialització, com es va pactar a la taula de diàleg. «Donar veu a la ciutadania és una obligació, no un delicte», ha etzibat. Així, s’ha negat a «normalitzar aquesta situació de repressió» i ha defensat que la solució al conflicte polític actual «no se solucionarà amb més repressió i injustícia, sinó a través de la política» i la negociació. Per això, ha fet una crida al Govern perquè s’impulsin els «canvis necessaris» perquè no es produeixin acusacions com les d’avui. «Ens dona més arguments per defensar que fa falta una resolució democràtica i política», ha conclòs la portaveu d’Esquerra.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- El dret DE morir 358 persones van demanar l’eutanàsia a Catalunya el 2024
- TRIBUNALS Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.200 euros
- Estratègia institucional per atraure talent Catalunya oferirà 78 places a científics dels EUA amb una dotació de 30 milions
- Editorial De la bronca a la proposta
- El mar al voltant Preparats, llestos, però ¿ja?