Després de la qüestió d’inconstitucionalitat del TSJC
El Govern i el Parlament defensaran la llei del català a l’escola davant el Tribunal Constitucional
Els serveis jurídics de la Cambra van esgrimir que no pretenen «modificar substancialment» el règim lingüístic, sinó «adaptar-lo als canvis socials»

El Govern i el Parlament es personaran davant el Tribunal Constitucional (TC) per defensar la nova normativa sobre la llengua catalana a l’escola arran de la qüestió d’inconstitucionalitat presentada pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que posa en entredit l’adequació d’aquestes normes a la Constitució i a l’Estatut i que és fruit de les sentències que obliguen alguns centres educatius a impartir un 25% de les assignatures en castellà.
El Consell Executiu ha decidit aquest dimarts personar la Generalitat i formular al·legacions en la causa oberta per la llei sobre l’ús i aprenentatge de les llengües oficials a l’ensenyament no universitari i també pel decret dels criteris d’elaboració, aprovació, validació i revisió dels projectes lingüístics dels centres educatius. També la Mesa del Parlament ha decidit personar la Cambra i presentar al·legacions a aquest procediment, segons han explicat aquest mateix dimarts fonts parlamentàries.
La setmana passada el Parlament ja va presentar al·legacions per defensar la llei i el decret, però ho va fer contra el recurs d’inconstitucionalitat que el PP i Cs havien presentat al TC. Els serveis jurídics de la Cambra van esgrimir que les dues normes no pretenen «modificar substancialment» el règim lingüístic, sinó «adaptar-lo als canvis socials», i afegien que es reconeix el castellà com a llengua d’aprenentatge i que també té la condició de «llengua docent». En aquesta línia, consideren que, segons les normes, el castellà també és «vehicle de comunicació» en l’educació.
Notícies relacionadesLes noves normes –aprovades pel PSC-Units, ERC, JxCat i En Comú Podem, que sumen 106 dels 135 diputats del Parlament– pretenen garantir la immersió lingüística en català als centres educatius de Catalunya i eliminar la imposició de percentatges, ja sigui per ordre judicial o perquè figurin als projectes lingüístics d’escoles i instituts. El castellà el categoritzen com a «llengua d’aprenentatge».
Augment salarial
La reunió de la Mesa d’aquest dimarts també ha servit per aprovar l’augment salarial de l’1,5% als treballadors i funcionaris de la cambra, en la línia del que el Govern espanyol va decidir la setmana passada seguint el pacte amb els sindicats sobre els empleats públics. Fonts parlamentàries han remarcat que l’increment retributiu és exclusiu per a funcionaris i treballadors públics i «en cap cas» suposarà un augment de sou dels diputats.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Obituari Mor als 90 anys l’actor Richard Chamberlain, famós pel seu paper a ‘El pájaro espino’ i ‘Shogun’
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 70 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros
- Polèmica judicial Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.250 euros per la presó provisional si la seva absolució arriba a ser ferma
- El dret a morir Les sol·licituds d’eutanàsia a Catalunya augmenten un 63% en un any: ja hi ha una petició al dia
- A Cerredo (Degaña) Explosió en una mina d’Astúries amb 11 afectats: ja hi ha quatre morts i una persona continua atrapada
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre