Millores a Ferrocarrils

El Govern augmenta els trens al Vallès: un cada 5 minuts a Sabadell i a Terrassa

La millora començarà el 9 de desembre amb la posada en servei dels 15 nous combois comprats per un valor de 100 milions

tn es-fgc-class113-emu

tn es-fgc-class113-emu

1
Es llegeix en minuts
Xabi Barrena
Xabi Barrena

Periodista

Especialista en informació sobre el Govern de Catalunya, de ERC y en el seguiment de l'actualitat del Parlament.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Mentre la Comissió Bilateral Estat-Generalitat analitza, estudia i fins i tot negocia el traspàs del servei estatal de Rodalies a l’Administració catalana, el Govern mira d’emetre el missatge que, sota els seus dominis, el tren de rodalies arribarà a una nova dimensió. Així, l’Executiu ha aprovat aquest dimarts que el servei de Ferrocarrils de la Generalitat (aquest sí, plenament a les seves mans) augmentarà la freqüència de pas dels trens, especialment en hora punta, fins aconseguir intervals propis de la xarxa de metro.

Així, en els períodes de més afluència, la compra de 15 nous combois per un import de 100 milions d’euros, encarregada el 2018, permetrà, a partir del 9 de desembre, que circuli un tren cada cinc minuts cap a Sabadell i cap a Terrassa. Tenint en compte que el recorregut cap a les cocapitals del Vallès és comú fins a Sant Cugat, a aquesta localitat arribarà un comboi cada 2,5 minuts. Durant la resta del dia, la freqüència serà de 10 minuts en direcció a cada una de les cocapitals vallesanes, és a dir, un tren cap a Sant Cugat cada cinc minuts.

Notícies relacionades

En percentatges, la millora significa que, en hora punta, es duplica el nombre de trens que connecten plaça de Catalunya amb Sabadell i Terrassa; un 37% més cap a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i a Bellaterra, un 22% cap a Sant Cugat i un 20% cap a Rubí.

Tot això redunda en una simplificació de l’esquema de línies del «metro del Vallès». A partir del de desembre només existiran la S-1 (Terrassa), S-2 (Sabadell) i les línies del municipi de Barcelona (L-6, L-7 i L-12),