SENAT
Directe | Feijóo desafia Sánchez: «La pròxima vegada que ens vegem al Congrés serà en la meva investidura»
El líder del PP assegura al president del Govern que la moció de censura se celebrarà el 28 de maig a les eleccions municipals i dona per fet que guanyarà les pròximes generals
Alberto Núñez Feijóo va elevar el to, com estava previst, en el cara a cara més aspre que ha viscut amb el president del Govern al Senat. Amb interrupcions contínues, crits i aplaudiments dels dos grups, els líders es van llançar retrets i crítiques mútues molt dures. En el torn de rèplica, el líder del PPva acusar Pedro Sánchez de «no tenir límits» i va assegurar que la moció de censura de què la resta de partits de l’oposició parla «serà el 28 de maig a tots els ajuntaments d’Espanya. Tant de bo poguéssim fer-li una moció de censura ara», va dir.
L’envit no va acabar així i el dirigent conservador va repetir mirant a les pròximes generals: «Li garanteixo que la pròxima vegada que ens vegem en el Congrés serà al meu debat d’investidura». El grup del PP va començar a aplaudir i la del PSOE tampoc es va quedar enrere davant els retrets constants de Sánchez a Feijóo, que va acusar d’haver deixat la «seva moderació al calaix d’objectes perduts, igual que la seva autonomia política».
Com va avançar aquest diari, el líder del PP va deixar de banda el discurs econòmic que tant el caracteritza per elevar el to com a cap de l’oposició: «Espanya mai va ser davant un Govern com vostè, però Espanya és molt millor que el seu Govern», va advertir.
Ironitzant sobretot el que ha passat en les últimes setmanes, Feijóo va assegurar que «ni totes les hores del món servirien per explicar el que ha passat a Espanya» i va relatar, d’una a una i a tall de resum, totes les decisions del Govern que per al PP han contribuït «a una desprotecció absoluta de l’Estat».
«En 15 dies Espanya s’ha assabentat que tant vostè com el ministre Marlaska ens han mentit. La majoria d’espanyols tenen problemes per assumir el cistell de consum. Banc Central Europeu (BCE) ha desacreditat els seus impostos. Pablo Iglesias ha tornat a insultar la seva successora per no donar suport a una de les seves ministres que són les que diuen fatxes als jutges, precisament per aplicar les lleis que ells aproven», va deixar anar Feijóo, retraient al president del Govern que no respongués a cap de les seves preguntes: «¿Veu encertat derogar el delicte de sedició després que vostè apostés per endurir els delictes que es van cometre a Catalunya? ¿Rebaixarà les penes per malversació de fons públics?», li va dir preguntant també sobre el que farà amb la Llei del ‘només sí és sí’.
Va intentar defensar-se de Sánchez, que va retreure al líder del PP la seva preocupació per la rebaixa de penes als agressors mentre governa amb la ultradreta a Castella i Lleó, que posa en dubte l’existència de la violència de gènere: «Abans que vostè arribés a la Moncloa alguns ja governàvem en comunitats autònomes i vam aprovar lleis contra la violència de gènere», va respondre al president.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Emprenedoria Telefónica és l’empresa europea que més recolza l’univers ‘start-up’
- CONTEXT Dos hospitals i 12 CAPs busquen estalviar el 60% d’energia el 2026
- Turisme El sector turístic vol que el registre espanyol de viatgers sigui com el de la UE
- Sector bancari Foment avisa que es perdran 75.000 milions en crèdit amb l’opa al Sabadell
- Lluita contra el frau Hisenda aprova que les entitats l’informin cada mes de cobraments amb targeta