Infraestructures
El Parlament demana incloure la B-40 en els pressupostos i ampliar l’aeroport
La Cambra avala els grans projectes amb els vots del PSC, Junts i Cs, malgrat el rebuig d’ERC
Aeroport de Barcelona-el Prat: el debat semàntic sobre ampliar o modernitzar
La B-40, un projecte en eterna discussió durant dècades

Nova clatellada parlamentària per a Pere Aragonès de la mà del PSC i Junts. La Cambra catalana ha aprovat, amb el suport de socialistes i postconvergents, una moció de Ciutadans que insta el Govern a incloure una «dotació pressupostària suficient» per a la B-40 en els comptes del 2023. A més, el text demana impulsar «fermament l’augment de la capacitat de l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona – el Prat» amb l’«ampliació de la seva infraestructura d’enlairament i aterratge».
La moció dels taronges ha rebut un ampli suport de la Cambra catalana amb 81 vots a favor, entre ells els del PSC i Junts, però també de Vox i del PP. En canvi, ERC, la CUP i els Comuns han votat en contra dels dos punts.
Es tracta de dues infraestructures clau per als socialistes i que ja van ser conflictives durant la negociació dels pressupostos de la Generalitat. Finalment, Pere Aragonès i Salvador Illa van pactar tancar el conveni de finançament d’aquesta ronda del Vallès durant el primer trimestre de l’any i també crear una comissió tècnica per «modernitzar» l’aeròdrom.
Durant el debat, però, s’han pogut palpar les diferències que encara es mantenen entre socialistes i republicans en aquests aspectes. El diputat d’ERC José Rodríguez va defensar que els pressupostos no inclouen «ni un euro» per a la B-40. Una afirmació que va criticar el socialista Jordi Terrades, que va recordar que aquesta carretera es finançarà amb una transferència de fons de l’Estat a la Generalitat. «Vol dir que quan es firmi el conveni, el Govern no incorporarà la transferència de recursos als pressupostos? No s’ho creu ni vostè ni el seu grup parlamentari», va sentenciar Terrades.
També sobre l’aeroport es van veure discrepàncies entre els dos socis de comptes. Mentre Rodríguez va insistir que no era el moment de parlar d’«ampliació» i de la creació d’una altra pista, Terradas va demanar deixar treballar la «comissió tècnica d’experts» i que els polítics es mantinguin al marge de la discussió.
A més, la moció aprovada també exigeix al Govern que impulsi amb l’Estat, la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament de Tortosa «les solucions de connectivitat de la C-12 i la T-301» al seu pas per la capital del Baix Ebre i «la millora del trànsit urbà de la ciutat, inclosa la construcció d’un tercer pont». Aquest punt sí que ha rebut el suport dels republicans.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Jornada de dol Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries
- Seguretat viària Augmenten més d'un 46% els morts a les carreteres catalanes en el primer trimestre de l'any
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu