L’ampliació del Prat
Junts qualifica d’«ocurrència» el pla de construir una pista de l’aeroport al mar
Ernest Maragall assevera que el Govern estudia la proposta només per respecte institucional
La presidenta del grup de Junts a l’Ajuntament de Barcelona, Neus Munté, ha demanat abordar el debat sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat «des de propostes que puguin arribar al màxim consens» i que siguin «realistes i no ocurrències». Així, ha menyspreat la idea d’una consultora privada, que ha suggerit al Govern ampliar l’aeroport amb una pista sobre el mar. Munté ha expressat que existeixen propostes com la terminal satèl·lit on hi ha «un consens absolut des de diferents administracions». Així mateix, va considerar «fonamental» abordar el model de gestió de l’aeroport perquè sigui «descentralitzat» i «deixi de ser una sucursal de Madrid».
La dirigent de Junts a Barcelona ha demanat pensar un model en què es permeti ampliar el nombre de vols i connexions i, alhora, ser respectuós amb el medi ambient i el territori.
Altres projectes
L’alcaldable d’ERC, Ernest Maragall, per la seva banda, ha explicat que construir una pista sobre el mar per ampliar l’aeroport de Barcelona és una proposta que ERC està «obligada per respecte i responsabilitat institucional a considerar, però ni de bon tros» significa que estigui ni acceptada ni adoptada». Maragall ha dit que en les últimes setmanes i mesos s’han posat sobre la taula altres projectes que no incloïen la proposta d’una pista d’aterratge sobre el mar .
Va defensar que la decisió s’ha de prendre «sobre la base de la millor opció en termes de cost, benefici i equilibris» tenint en compte els aspectes econòmics, aeronàutics, mediambientals i urbanístics.
Va explicar que la proposta es valorarà en una comissió tècnica que estudia les diferents alternatives, i va celebrar que la decisió final recaigui en les institucions catalanes: «Això és nou», va afegir.
«Tot això està feliçment obert com a qüestió. Tenim uns mesos, espero que no gaires, perquè també corre pressa, però hem de decidir-ho a partir del coneixement, de la solvència», ha resolt.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Investigació científica La Generalitat assumeix l’administració de Cellex i Mir Puig
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Guia completa Sant Jordi 2025 a Tarragona: parades de llibres i roses a la Rambla Nova, signatures d'autors i propostes
- Fenomen social «ChatGPT és el meu amic i el meu terapeuta»: cada vegada més usuaris troben en la IA un «refugi emocional»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA