Al Congrés
Míriam Nogueras (Junts) aparta la bandera espanyola: «l’europea em representa molt més»
La portaveu de Junts al Congrés dels Diputats, Míriam Nogueras, ha protagonitzat un moment sense precedents al Congrés dels Diputats. Abans de comparèixer davant les mitjans de comunicació, Nogueras ha apartat un metre la bandera d’Espanya i ha deixat sol l’europea a prop del faristol des del qual anava a parlar i, per tant, dins del pla de la càmera.
«L’hem apartat una miqueta», ha explicat la diputada, que ha assegurat que la representa «molt més» la de la Unió Europea que l’espanyola. Nogueras ha afegit una altra justificació: l’ensenya comunitària no era «tan a prop» del faristol i, a més, quedava «molt maca».
La bandera d’Espanya i l’europea, durant tota la legislatura, han presidit la sala de premsa del Congrés, al costat del faristol de l’orador i mai havien sigut desplaçades per portaveus obertament independentistes de Bildu, ERC o la CUP, entre d’altres.
Reacció de Vox
Notícies relacionadesEl portaveu de Vox al Congrés, Iván Espinosa de los Monteros, ha criticat Nogueras per haver apartat la bandera d’Espanya: «Fa tres anys i mig que disfruta d’un sou al Congrés i fins avui, quina casualitat, quan queden tres mesos per a les eleccions, no li ha passat pe cap el numeret amb la bandera», ha comentat Espinosa de los Monteros.
Després de recriminar aquest gest a Nogueras, el portaveu de Vox ha reconegut que «un és lliure de sentir-se’n més o menys representat amb la bandera que sigui», però ha recordat a la diputada independentista catalana que l’«únic motiu» pel qual pot sentir-se representada per l’europea és, precisament, «perquè és espanyola». «Si no fos espanyola, no podria ser europea», ha sentenciat.
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Reunió amb la gerència Compte enrere per al desallotjament de la residència Tàber: les famílies denuncien falta d’informació i ajuda amb els trasllats
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- Atac al Memorial de l’Holocaust L’home que va apunyalar un turista espanyol a Berlín és un refugiat sirià de 19 anys
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Relacions Govern-ERC Illa i Junqueras es reuneixen per primera vegada i donen aire a la legislatura a Catalunya