Accident
El pilot de l’helicòpter de la DGT que es va estavellar a Madrid va donar positiu en cocaïna i metamfetamines
Després de ser atès al lloc de la col·lisió va intentar fugir – El pilot es mostrava visiblement «nerviós»
El pilot de l’helicòpter Pegasus de la DGT estavellat diumenge passat a Robledo de Chavela, Madrid, va donar positiu en cocaïna i metamfetamines, segons ha pogut saber El Periódico de España, del grup Prensa Ibérica. Ho va fer, a més, després de fugir al ser atès en primera instància pels serveis d’emergència, que van constatar que havia sortit il·lès d’un intent d’aterratge d’emergència que va fer bolcar l’aeronau. Per intentar evitar el control de la Guàrdia Civil, expliquen fonts coneixedores del succeït a aquest diari, el pilot va fugir fins a un poble als afores de Madrid, on finalment va haver de sotmetre’s al test antidroga. El seu acompanyant durant el vol, funcionari i operador de càmera de la DGT, ha resultat ferit lleu.
L’accident va tenir lloc diumenge passat pels volts de les 13.00 hores en un paratge pròxim a la zona de Robledo de Chavela, Madrid, i ningú aliè als passatgers de l’helicòpter va resultar ferit per la col·lisió que es va produir mentre intentaven portar a terme un aterratge d’emergència.
Després d’una primera assistència dels serveis d’emergència, el pilot, que es mostrava visiblement «nerviós», va fugir ràpidament del lloc per intentar evitar sotmetre’s al preceptiu control d’alcohol i drogues.
Desde la Comisión, tenemos que desear que se mejoren los tripulantes del helicóptero de la DGT, piloto y un funcionario de la DGT, que han sufrido un aparatoso accidente al estrellarse el mismo está mañana en Robledo de chavela, afortunadamente sin pérdidas en vidas humanas. pic.twitter.com/IYDM5gLqev
— AUGC Tráfico (@AUGC_TRAFICO) 5 de marzo de 2023
Des d’allà, expliquen a El Periódico de España, va posar rumb a la localitat pròxima de Villanueva de la Cañada per intentar refugiar-se a la casa d’un familiar, fins on va acudir posteriorment una patrulla de la divisió de trànsit de la Guàrdia Civil. En aquest control, el pilot va donar positiu en consum de cocaïna i metamfetamines.
Del pilot se sap que és funcionari de la DGT, en excedència d’un lloc anterior, mentre que el seu acompanyant, que sí que va resultar ferit lleu d’una col·lisió que va deixar visiblement malmesa l’aeronau, també és funcionari i operador de càmera de l’organisme encarregat del control de carreteres.
Notícies relacionadesDesprés d’una primera assistència al lloc dels fets, aquest últim va ser traslladat a l’hospital de Puerta de Hierro. Fins aquest dilluns no ha transcendit el positiu en drogues del pilot i, de fet, fins ahir es pensava que tots dos havien resultat ferits i traslladats a un hospital per rebre atenció mèdica.
Poc després dels fets, l’Associació Unificada de Guàrdies Civils (AUGC), a través de Twitter, va voler desitjar després de conèixer-se la notícia «una molt ràpida recuperació dels tripulants de l’helicòpter Pegasus que ha patit un aparatós accident a l’estavellar-se».
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Troballa arqueològica Un vaixell del XV emergeix entre les obres d’un pàrquing a la Ciutadella
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Ja pots viatjar des de Barcelona fins a la casa del Pare Noel
- Diligències obertes Barcelona aprova la reforma de la Masia del Barça malgrat la investigació de la Fiscalia
- Premis literaris Òmnium i Abacus pugen a 75.000 euros el Premi Sant Jordi i el converteixen en el més ben dotat de les lletres catalanes
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa