Exercici de transparència
L’última enquesta d’EL PERIÓDICO sobre les eleccions generals, al complet
El diari difon totes les dades del sondeig del Gesop publicat del 6 al 8 de març

En un exercici de transparència, molt valorat per politòlegs, periodistes, militants i ciutadans sensibles a la demoscòpia electoral, EL PERIÓDICO difon de manera habitual des del 2011 les dades completes de totes les seves enquestes. A continuació, fem el mateix amb el primer sondeig del 2023 sobre les eleccions generals elaborat pel Gabinet d’Estudis Socials i Opinió Pública (Gesop), que els mitjans del grup Prensa Ibérica van publicar entre el 6 i el 8 de març.
Intenció de vot
Segons aquest estudi, els blocs de Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo mantenen la igualtat nou mesos abans dels comicis i la futura governabilitat d’Espanya quedaria a expenses de complexes aliances a esquerra i dreta. El PP guanyaria les eleccions però no té garantides la majoria absoluta sol amb el suport de Vox, cosa que donaria opcions al PSOE de conservar el Govern amb el suport dels seus actuals socis. La diferència entre populars i socialistes s’ha reduït a 3 punts.
Màxima igualtat entre els blocs de Sánchez i Feijóo nou mesos abans de les generals
Feijóo supera Sánchez en preferències com a president del Govern
La meitat dels espanyols suspenen la gestió del Govern
La gestió del Govern espanyol
Notícies relacionadesEn aquest primer baròmetre de l’any, el Gesop també ha preguntat als espanyols per sis de les últimes grans mesures del Govern.
La majoria dels espanyols rebutgen la llei del ‘només sí és sí’ després de les rebaixes de condemnes
El 60% dels espanyols recolzen l’enviament d’armes a Ucraïna i un terç el rebutgen
La meitat dels espanyols rebutgen la reforma del delicte de malversació
La meitat dels espanyols avalen la llei trans i un terç la rebutja
El 50% dels espanyols avalen la llei de benestar animal, però el 40% la rebutja
Ampli suport dels espanyols a la pujada del salari mínim a 1.080 euros
El sondeig, al complet
Aquestes són, al complet, les microdades, les microdades variables, la fitxa tècnica i les tabulacions verticals d’aquesta recent enquesta.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Enquestes eleccions Enquestes eleccions Política Catalunya Enquestes Eleccions generals Enquesta GESOP
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros