Entitats per la independència
L’ANC proposa un «pacte nacional del moviment civil» independentista sense els partits polítics
La presidenta de l’entitat, Dolors Feliu, reclama millorar les «sinergies» entre les entitats sobiranistes

La presidenta de l’ANC, Dolors Feliu, ha fet aquest diumenge una crida a entitats i associacions de Catalunya a constituir un «pacte nacional del moviment civil per la independència», a què no estan convocats els partits polítics.
En la clausura de la Conferència Nacional del Moviment Civil Independentista impulsada per l’ANC, Feliu ha demanat aprofundir en les «sinergies» entre entitats que defensen la independència, sense renunciar a la identitat de cadascuna i crear així una «xarxa» que treballi per l’objectiu independentista més enllà dels partits.
En plena crisi interna a l’ANC, després de la dimissió d’una part dels membres del secretariat nacional de l’entitat, inclòs el seu fins fa poc vicepresident, Jordi Pesarrodona, Feliu ha al·legat que la conferència celebrada aquest cap de setmana pretenia adobar un «terra fèrtil per fer la independència».
Efecte multiplicador
Notícies relacionadesFeliu ha explicat que els debats, ponències i aportacions que al llarg d’aquest cap de setmana han protagonitzat representants de diferents entitats i activistes que han participat en l’esdeveniment seran ara recollits i sintetitzats per l’ANC. Segons Feliu, la suma d’energies entre entitats del moviment civil independentista té un resultat «multiplicador», per la qual cosa cal «donar força i continuïtat a aquesta xarxa».
En els últims temps, l’ANC que presideix ara Dolors Feliu s’ha anat distanciant cada vegada més de JxCat, la CUP i, especialment, d’ERC, a la qual acusa de renunciar a l’objectiu de l’independència. L’entitat es planteja impulsar una «llista cívica» independentista, que podria competir electoralment amb els partits, una idea que ha generat discrepàncies internes a l’ANC, però que Feliu i el seu equip continuen contemplant com una possibilitat real si les formacions sobiranistes no assumeixen un compromís més ferm.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments