Tribunal Suprem
Ponsatí preveu continuar viatjant a Catalunya si Llarena reactiva l’ordre de detenció
Llarena dona cinc dies a Ponsatí perquè acrediti el seu argument per plantar el Tribunal Suprem

L’exconsellera de la Generalitat i eurodiputada Clara Ponsatí preveu continuar viatjant a Catalunya si l’instructor del procés independentista, el magistrat Pablo Llarena, reactiva l’ordre de detenció a Espanya.
En una entrevista a RAC-1, sobre si es planteja no fer-ho perquè la tornin a detenir, ha respost que no: «Ja vaig venir quan hi havia una ordre de detenció».
Ponsatí no va comparèixer dilluns davant el Tribunal Suprem (TS) per l’1-O tot i que estava citada i es va quedar a Brussel·les, on va comentar que també es quedaria aquesta setmana, mentre que el cap de setmana assistiria a compromisos al sud de França.
Ha insistit que no està «obligada» a declarar i ha tornat a titllar d’il·legals les ordres de detenció argumentant que és membre del Parlament Europeu. Així, ha replicat a ERC que «una cosa és posar la cara perquè te la bufetegin i l’altra és no posar-l’hi fàcil» després que els republicans manifestessin respecte per l’estratègia de Ponsatí però defensessin que acudir a declarar és –textualment– plantar cara a l’Estat.
L’eurodiputada veu molt possible la seva condemna per desobediència, ha reivindicat no avançar-se a aquest escenari i ha afirmat que «la manera de confrontar és que els costos de la repressió els paguin ells».
Així mateix, ha valorat la reforma del Codi Penal: «La persecució del Suprem contra mi ha baixat molts graus amb el canvi», ha convingut.
La independència
Notícies relacionadesPonsatí ha dit que no ha reflexionat ni decidit si es presentarà a les pròximes eleccions europees i ha lamentat que «el nivell d’atenció sobre Catalunya ha baixat molt» perquè –en les seves paraules– el combat per a la independència ara no està actiu i els partits han renunciat a ell.
«Ara mateix això no és una discussió pública rellevant en el context europeu. En aquest sentit, s’ha de reconèixer que les polítiques del senyor Sánchez, en aquest sentit, han tingut èxit. Estan equivocats si es creuen que s’ha acabat», ha conclòs.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- Criança El pediatre Carlos González explica la importància de la dependència emocional amb els fills: "Tots tenim una dependència dels nostres pares..."
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- BÀSQUET Chimezie Metu s’operarà d’una greu lesió la setmana que ve als EUA
- Motociclisme Jorge Martín: "Aquest no és el meu Mundial, serà l’any que ve"