Investigació
Alejandra de Rojas, la filla del rei Joan Carles i la comtessa de Montarco, per Ernesto Ekaizer
El rei Joan Carles té una filla secreta d’una relació amb una aristòcrata
La Zarzuela diu que «no té coneixement» sobre la filla secreta i demana preguntar-ho a Joan Carles I

No ho vaig aconseguir per al meu llibre sobre Joan Carles I ‘El rey al desnudo. Historia de un fraude’, publicat el juny del 2021. I a partir del setembre del 2022, vaig reiniciar la investigació. Vaig enviar una dotzena de missatges a Alejandra de Rojas. Vaig passar per la seva botiga Maje al madrileny carrer de Claudio Coello. Però no vaig obtenir el que volia. No era la resposta, sinó una resposta.
¿La resposta a què? Al que li posava, a Alejandra de Rojas, als whatsaps que li vaig enviar. És a dir: la informació que teníem a EL PERIÓDICO DE CATALUNYA que ella era filla de Rosario Palacios Calleya, ‘Charo’, comtessa de Montarco, la viuda d’Eduardo de Rojas Ordóñez, el cinquè comte de Montarco, fundador de la Falange. La musa del dissenyador Elio Berhanyer, que va morir el novembre del 2016, va tenir una relació amb Joan Carles I, de la qual va néixer l’Alejandra, el 7 d’agost de 1979, a Madrid.
#JCI Me reprochan no haber publicado la noticia
— Ernesto Ekaizer (@ErnestoEkaizer) 27 de abril de 2023
Lo intentamos en El Periódico con el director Albert Sáez.
Pero mi intento de que Alejandra de Rojas contestase los mensajes nos disuadió.
Charo Palacios, condesa de Montarco, casada y ya fallecida, es la madre. pic.twitter.com/AoKdJoBDLr
Però no hi va haver cap resposta. Ni sí, ni no ni ‘no comment’. Vaig explicar a la meva destinatària que no publicaríem la informació sense poder parlar amb ella. El director d’EL PERIÓDICO, Albert Sáez, i jo vam decidir aparcar el tema. Les meves fonts, dins i fora d’Espanya, continuaven insistint-hi. Vaig pensar a enviar un whatsap al rei emèrit, ja resident a Abu Dhabi. Vaig obtenir el seu telèfon mòbil. Però no ho vaig fer.
Notícies relacionades#JCI Durante siete meses he intentado hablar con Alejandra Rojas, la hija que tuvo el rey Juan Carlos I con Charo Palacios, la condesa de Montarco. Le explique que mi información era esa: es decir que era hija de Juan Carlos I y que el rey la habia ayudado. Pero no contestó nunca pic.twitter.com/7Ffv41MsB7
— Ernesto Ekaizer (@ErnestoEkaizer) 27 de abril de 2023
En les últimes setmanes, va tornar a créixer la informació. Em van advertir que altres investigacions estaven a punt d’explotar. I si bé vaig advertir en un tuit el setembre del 2022 que hi havia altres fills/filles secrets, em vaig abstenir de publicar-ne el nom.
#JCI Parece que afloran más hijos/hijas secretas de Juan Carlos I. Desterrado en Abu Dabi pide testigos (a Selina Scott por ejemplo) y se cuecen viejas historias.
— Ernesto Ekaizer (@ErnestoEkaizer) 11 de septiembre de 2022
"¡Oh caballeros, la vida es corta y si vivimos, vivimos para pisotear la cabeza de los reyes" Shakespeare Enrique IV pic.twitter.com/npK5pr7uuC
Aquesta és la succinta història.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Final d’un pontificat La Sagrada Família convidarà el nou papa amb motiu del centenari de Gaudí
- Final d’un pontificat El pontífex que volia "una Església amb olor d’ovella"
- Un passat argentí sota la dictadura
- Dirigents de tot el món expressen el seu condol per la pèrdua
- "La pau no és possible senseun veritable desarmament"