Eleccions municipals
Junts copia un lema del PSC per a la campanya de Trias
Anna Grau copia el nu d’Albert Rivera
Collboni promet reimpulsar la cobertura de la ronda de Dalt

Junts utilitza en la campanya del seu candidat, Xavier Trias, a l’alcaldia de Barcelona un lema ja utilitzat pel PSC en el passat. L’expressió ‘Fem-ho’ s’ha convertit en base de l’ideari conceptual per captar votants de Junts, tot i que és la mateixa que va utilitzar Salvador Illa amb el PSC les últimes eleccions catalanes.
L’objectiu de Trias és cridar a l’acció els seus seguidors i convèncer que serà capaç de portar a terme el canvi que proposa (’canvi’ és un terme molt utilitzat en les campanyes polítiques als països occidentals).
Està previst que Junts utilitzi quatre cartells, tots amb la imatge de Xavier Trias –de la qual destaquen que no està retocada amb Photoshop– i amb la idea del ‘Fem-ho’, tot i que cadascun acompanyat d’una idea. ’Fem-ho junts’, ‘Fem-ho per Barcelona’, ‘Fem-ho per a tothom’ i ‘Fem-ho bé’ seran les frases que centren el cor del missatge.
’Fem-ho’ també és la idea central dels anuncis electorals de la candidatura de Trias. La idea de ‘fer’ vol inocular la idea que Trias és vot útil. Des de l’equip de campanya, que dirigeix Jordi Martí Galbis, asseguren que la seva idea és enviar missatges en positiu, perquè detecten que el votant barceloní està cansat de l’enfrontament i els retrets entre partits. El resultat ha sigut apostar més per la prudència del missatge que per l’originalitat.
La marca de Junts no és protagonista en la campanya. Els artífexs de la campanya consideren que era millor centrar els esforços en el que és més conegut per part del votant, que és precisament la imatge de Trias associada a Barcelona. Trias obrirà la campanya juntament amb la presidenta de Junts, Laura Borràs, i el secretari general, Jordi Turull. Borràs i Turull són actius del partit que no brillen en la campanya de Trias. Potser són l’as amagat en funció de la marxa de les enquestes.
El PSC va utilitzar el lema de ‘Fem-ho’ o ‘Hagámoslo’, tant en català com en castellà. El març del 2022, la Generalitat va llançar una acció de comunicació per promoure els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l’ONU, amb l’eslògan de ‘Fem-ho’, acompanyat de les paraules ‘bé’, ‘tot’ o ‘possible’. Aquells cartells van ser promoguts per la Secretaria de Difusió del Govern, que en aquell moment ocupava Junts.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros