Una fuga al PP
Crítics de Cs deixen el partit i demanen a Anna Grau que es retiri de la cursa electoral a Barcelona

Tortuós inici de campanya per a la candidata de Ciutadans a Barcelona, Anna Grau, que ara no només ha de torejar amb unes enquestes que li donen l’esquena, sinó també amb l’oposició dels crítics del seu propi partit. Darrere hi ha el grup municipal sortint, encapçalat per la regidora Noemí Martín i altres concellers de districte del partit, amb què porten múltiples tensions des de fa mesos. Coincidint amb el tret de sortida a la cursa electoral, aquest sector ha decidit fer públic un manifest en què anuncien que es donen de baixa del partit i demanen a Grau que retiri la seva candidatura per evitar «dividir el vot ‘constitucionalista’».
En aquest, asseguren que «desenes» d’afiliats han trencat amb el partit en els últims mesos, critiquen que Cs ja no «representa el constitucionalisme ni els valors liberals» del seu origen i culpen els actuals dirigents de les males perspectives electorals. Fonts dels crítics consultades per EL PERIÓDICO, asseguren que aquest manifest només és «el punt final d’un moviment que tènia per objectiu intentar salvar a Ciutadans» i defensen que volen oferir-li «una mort digna». En aquest sentit, donen el partit per «amortitzat» i creuen que l’única sortida és retirar la candidatura –que les enquestes situen lluny del 5% mínim per obtenir representació– i unir el vot en opcions que tinguin garantida la seva entrada. En aquests moments, només el Partit Popular està en aquesta situació.
Des de la candidatura de Grau, en canvi, intenten treure ferro a la situació i atribueixen la seva marxa a què són «gent expedientada», que «va perdre les primàries» i amb qui «no es comptava a la llista». A més, neguen que es tracti «ni de bon tros de desenes».
El partit taronja, que va cultivar sis regidors les últimes eleccions, ha acabat la legislatura sense cap representant fidel al partit dins de l’ajuntament. Primer va ser a causa del cisma amb Valls a l’inici de la legislatura i, fa uns mesos, per la ruptura amb els tres representants que van mantenir després del daltabaix de la investidura de Colau. El mes d’octubre passat, el regidor Paco Sierra va ser expulsat de la formació, després d’autoproclamar-se líder del grup i a les altres dues regidores, Noemí Martín –una de les signants– i Julia Barea, se’ls va obrir un expedient disciplinari.
Una fuga també al PP
També el Partit Popular ha tingut una dimissió en les últimes hores. Es tracta del fins ara regidor Òscar Ramírez, que tampoc estava inclòs en l’actual candidatura i que finalment ha decidit trencar el carnet del partit. Sirera li va oferir un lloc en la candidatura, però no era de sortida, i aquest la va rebutjar. Ramírez també era membre de l’executiva espanyola del PP i vicesecretari de Política Municipal del PP a Catalunya.
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Memòria Democràtica Puigdemont es compromet davant les famílies afectades a impulsar la restauració de béns confiscats pel franquisme
- Mort del Papa L’últim adeu a Francesc es posa en marxa: el funeral serà aquest dissabte
- Patologies Ictus: símptomes de l’accident cerebrovascular que ha causat la mort del papa Francesc