Míting a Toledo
Feijóo obre la campanya relacionant Sánchez amb Bildu i ETA
¿Qui guanyarà les eleccions? Aquí té les prediccions
Segueixi aquí, en directe, les notícies de la campanya

Els dirigents del PP tenen la indicació de recordar en les seves declaracions públiques i els mítings que ofereixin a la campanya electoral del 28 de maig que EH Bildu presenta a 44 candidats al País Basc i Navarra que van ser condemnats per pertinença i col·laboració amb la banda terrorista ETA. I han de recordar, tot seguit, que EH Bildu ha sigut un soci determinant de Pedro Sánchez aquesta legislatura. Així ho ha fet el mateix líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, a Toledo, en el primer míting de la campanya electoral. «A mi no em silenciaran, em repugna que portin assassins a les seves llistes. M’entristeix i m’indigna que el sanchisme calli i baixi les orelles davant aquesta provocació. ¿De veritat que no farem res? ¿De veritat mirarem cap a una altra banda? ¿De veritat que això és normal després del que hem patit?», ha preguntat Feijóo a les persones (unes 400) que han acudit a l’acte al peu de la muralla.
Aquesta serà una de les idees força dels populars aquestes dues setmanes. «Aquestes coses, com les rebaixes als delinqüents sexuals amb la llei del ‘sí és sí’, són fàcils d’entendre, arriben al votant d’una manera clara. Si parles de violadors i de terroristes se’ns regira el cos a tots», apunta un dels assessors amb més predicament a Génova.
Feijóo ha concretat que set dels 44 candidats amb vincles amb ETA van ser condemnats per assassinat. Ha sigut el Col·lectiu de Víctimes del Terrorisme (Covite) qui ha denunciat aquest assumpte, un fet que el PP ha sumat al seu argumentari i que ha brandit el mateix president dels conservadors com s’ha vist aquest divendres a Toledo i, la vigília, a Badajoz.
El líder dels populars ha assegurat a la capital manxega que els seus actes per tot Espanya li estan permetent comprovar que «la gent entén a la perfecció el que està passant» i està disposada que aquestes eleccions municipals i autonòmiques del 28 de maig mostrin l’embafament de la ciutadania amb Sánchez.
Paco Núñez, candidat del PP a la Junta de Castella-la Manxa, ha parlat rere el seu cap de files i ha repetit una idea llançada ja per Feijóo: Sánchez ha pactat amb EH Bildu nombrosos assumptes aquesta legislatura (Pressupostos Generals i el decret dels fons europeus, entre d’altres) i cap baró ha trencat amb Sánchez. Per això, Núñez ha demanat el vot al públic, per poder fer fora de la Junta al socialista Emiliano García-Page, a qui veu «còmplice necessari» de Sánchez.
I això malgrat que Page és un dels barons que més disgust ha mostrat amb aquestes aliances del cap de l’Executiu. L’estratègia del PP de lligar els barons a Sánchez pot semblar fàcil en altres territoris, però no és tan automàtica amb aquest dirigent socialista, és el més crític amb Sánchez en els últims anys. «Dol que a alguns els puguem anomenar socis», va declarar en una entrevista de la web Vozpópuli l’any passat amb referència a EH Bildu. També el 2020, amb els primers pressupostos de la legislatura que el Govern de coalició va treure amb els independentistes, va dir que no tenia «un passi» recolzar-s’hi.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Programa de celebració Badia apel·la a la memòria històrica per celebrar els seus 50 anys de vida
- El dret DE morir 358 persones van demanar l’eutanàsia a Catalunya el 2024
- TRIBUNALS Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.200 euros
- Estratègia institucional per atraure talent Catalunya oferirà 78 places a científics dels EUA amb una dotació de 30 milions
- Editorial De la bronca a la proposta