Alcaldia de Barcelona
El PSC compara l’independentisme amb Vox per qüestionar la investidura de Jaume Collboni

La portaveu del PSC-Units al Parlament, Alícia Romero, ha comparat aquest dimecres l’independentisme amb Vox per haver qüestionat la legitimitat de la investidura de Jaume Collboni com a alcalde de Barcelona.
En una entrevista a SER Catalunya, Romero ha emfatitzat que Collboni és un alcalde «elegit democràticament», amb les «regles del joc» acordades per tots els partits.
La portaveu socialista ha respost així al ser preguntada per les paraules del president català, Pere Aragonès, que ahir va dir que l’elecció de Collboni era fruit d’un «pacte contra natura», i que el mateix dia de la recepció al Palau de la Generalitat va advertir que sobre la seva investidura «es projecta l’ombra d’un acord a nivell d’Estat, fet des de Madrid, entre els dos grans partits», en al·lusió al PSOE i el PP.
«Em saben greu aquestes declaracions del president de la Generalitat, davant de l’alcalde Jaume Collboni, dient que la seva elecció no era acceptable. ¿I la seva? Que tampoc era el partit més votat», ha assenyalat.
«És molt lleig qüestionar, que és el que fa Vox. El que fa l’independentisme, de vegades, és el que fa l’extrema dreta, qüestionar els resultats electorals, qüestionar un govern legítim», ha afegit.
Notícies relacionadesLa portaveu socialista ha negat que existeixin els pactes «antinatura», i ha recordat casos com el de Gandesa (Tarragona), on Junts governa amb el PP, o Creixell (Tarragona), on hi ha un govern de Junts, ERC, el PP i el PSC.
Sobre la futura gestió de Collboni, Romero ha admès que governar la ciutat amb només 10 regidors és «complicat» i que el nou alcalde és conscient d’això: «Ha dit que veurà si en les pròximes setmanes obre el govern a altres forces polítiques i enforteix aquest govern per governar de la millor manera possible Barcelona».
Jaume Collboni ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Xavier Trias PSC PSC Vox Ernest Maragall
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- Criança El pediatre Carlos González explica la importància de la dependència emocional amb els fills: "Tots tenim una dependència dels nostres pares..."