ELECCIONS GENERALS 23J

Yolanda Díaz dona la batalla del ‘prime time’ i entra a competir amb Sánchez en la seva gira mediàtica

Sumar vol explotar el perfil humà de la candidata, un terreny on poden jugar amb avantatge respecte al president del Govern

El PSOE detecta que la gira mediàtica de Sánchez «activa» vot

Yolanda Díaz dona la batalla del ‘prime time’ i entra a competir amb Sánchez en la seva gira mediàtica
3
Es llegeix en minuts
Ana Cabanillas

Yolanda Díaz es llança a la carrera amb Pedro Sánchez per ocupar espais als mitjans de comunicació. La líder de Sumar té previst multiplicar les seves aparicions en diferents programes de màxima audiència per desplegar el seu pla de Govern i marcar perfil propi després de la sobtada omnipresència televisiva del president, que ha iniciat una gira mediàtica que l’ha fet acudir a cadenes fins ara ignorades en el seu pla de mitjans. 

La vicepresidenta segona del Govern ha assistit aquesta setmana a ‘El Objetivo’ de La Sexta dilluns i a ‘El Intermedio’, del Gran Wyoming, dijous. No podrà acudir a ‘El Hormiguero’, que, tot i que va contactar en un primer moment amb l’equip de Sumar per convidar Díaz al programa, després van comunicar que les entrevistes quedaven limitades als dos principals líders polítics, Sánchez i Alberto Núñez Feijóo. Un gir que a Sumar atribueixen a una «decisió» de la cadena. 

Però més enllà d’aquest revés, Díaz té prevista una marató mediàtica a partir de la setmana que ve, per la qual acudirà a «totes les cadenes», assenyalen fonts pròximes, i a multitud d’espais, inclosos alguns considerats conservadors, com ‘El programa de Ana Rosa’, de Telecinco, i ‘Espejo Público’, d’Antena 3.

A Sumar assenyalen que, a diferència de Sánchez, que aquests dies accepta les propostes d’entrevistes que ha rebutjat durant anys, Yolanda Díaz sí que ha tingut una perspectiva més plural del panorama mediàtic. Recorden que en aquesta legislatura la dirigent ha sigut entrevistada en alguns dels programes considerats no afins i als quals el president vol acudir ara. És el cas de ‘Más de Uno’, de Onda Cero, i ‘El programa de Ana Rosa’, dos espais als quals la candidata de Sumar va acudir el gener del 2020, quan va prendre possessió del càrrec de ministra de Treball i molt abans de convertir-se en líder de l’ala casa de la coalició.

Empatia, carta electoral

Díaz també intervindrà en espais radiofònics i pòdcasts. Alguns d’aquests formats, com va ser el cas de dijous a La Sexta, tenen un to una mica més desenfadat o seran en clau d’humor. Una circumstància que no és ni de bon tros casual i que busca exhibir no només la seva gestió al ministeri o presentar les seves propostes, sinó donar a conèixer el seu costat més personal. 

A Sumar tenen clar que el perfil de la candidata pot jugar un important paper a favor i volen potenciar-lo. Tant és així que el rostre de Díaz estarà a les paperetes de Sumar arreu del país el 23 de juliol. La dirigent és la ministra més ben valorada del Govern i el seu equip ho atribueix directament a la seva manera de fer política, basada en el diàleg social i en la recerca del consens. 

Notícies relacionades

Però més enllà de l’estil, molt més pròxim a Més Madrid que a Podem, a Sumar es fixen en un altre aspecte. I és que l’entorn de Yolanda Díaz presumeix del grau de confiança que transmet als espanyols i ho atribueixen directament a la capacitat d’«empatia» que transmet la dirigent. «La veuen com una persona pròxima», expliquen des de Sumar, on creuen que hi ajuda el fet que acostumi a citar «exemples reals» a l’hora de dissenyar les seves propostes i situï la ciutadania corrent al centre del seu discurs. 

L’aspecte humà és un as a la màniga per a la líder de Sumar perquè en aquest aspecte supera Pedro Sánchez, que precisament té el punt feble de la imatge hieràtica i freda que ha projectat els últims anys i que en aquestes últimes setmanes s’ha decidit a combatre durant el seu ‘tourné’ pels platós. En aquesta gira exprés del president, un dels seus mantres ha consistit a criticar la «demonització» que ha patit durant la legislatura alhora que intentava projectar el seu costat humà i pròxim, com va fer a ‘El Hormiguero’, d’Antena 3. El repte de Díaz, al contrari que Sánchez, consisteix a mantenir aquest grau de confiança per, arribat el cas, poder atraure el vot del votant progressista que, mogut pel desgast del líder socialista, ja no fiarà el seu vot al president del Govern.