Avui comença el termini perquè els electors puguin votar per correu
Serà necessari presentar el DNI i fer-ho abans del 16 de juliol, dia en què finalitza el termini. Descobreix com fer-ho

La documentació per votar per correu comença a arribar a partir d’avui i els electors que l’hagin rebut poden anar ja a les oficines de Correus per dipositar les seves paperetes de cara a les eleccions generals del 23 de juliol, tot i que ho hauran de fer acreditant la seva identitat.
Des de dilluns i fins al 16 de juliol els carters entregaran els sobres i paperetes electorals als ciutadans que han escollit votar per correu al domicili que hagin especificat o, de no haver-ho fet, en el que estiguin censats.
I és que alguns dels sol·licitants del vot per correu han assenyalat com a direcció la segona residència on passen les vacances i podran exercir el seu dret al vot a l’oficina de correus més pròxima a aquest domicili estacional.
No obstant, fins al 13 de juliol es pot continuar sol·licitant el vot per correu i el termini per dipositar-lo a les oficines finalitza el 19 de juliol, tres dies abans de les eleccions.
El DNI o document acreditatiu clau en aquestes eleccions
Com recull la llei electoral, els votants hauran de provar la seva identitat quan rebin la documentació però, com a novetat, en aquestes eleccions també serà obligatori quan vagin a dipositar el seu vot a Correus.
La normativa no especifica si l’entrega del vot postal s’ha de fer de manera personal, no obstant, la Junta Electoral Central (JEC) ha resolt recentment després dels fraus ocorreguts a Melilla i altres localitats que per a aquests comicis sí que s’ha de fer d’aquesta manera, mostrant el DNI o una altra documentació vàlida que acrediti la identitat de l’elector.
I la JEC hi insisteix; els sobres que es recullin de les bústies de Correus no seran vàlids.
Les possibles incidències tenen solució
Si un votant no és al seu domicili quan el carter vagi a fer l’entrega, se li deixarà un avís i haurà d’acudir a l’oficina de correus corresponent per acreditar-se allà i rebre els seus sobres i paperetes.
De la mateixa manera, si algú està incapacitat per causes justificades per anar a dipositar el vot a l’oficina, la JEC ha establert que una altra persona pugui fer-ho al seu lloc sempre que entregui una autorització firmada i una còpia del DNI o un altre document oficial identificatiu.
Més d’un milió i mig de sol·licituds
A 27 de juny ja s’havien registrat 1.550.000 de peticions de vot per correu, segons dades de CCOO i confirmades pel president del Govern, Pedro Sánchez, durant la seva entrevista a «El hormiguero».
CCOO assenyala que és una xifra rècord en unes eleccions generals, i s’espera que encara sigui molt més elevada, ja que el termini de sol·licitud encara no s’ha tancat.
Notícies relacionadesA les eleccions municipals i autonòmiques del 28 de maig, més de 984.000 ciutadans van enviar el seu vot per correu, un 6,4% més que en els anteriors comicis de 2019.
Continua obert el termini per sol·licitar el vot per correu
Els electors que vulguin votar per correu i encara no ho hagin fer podran fer-ho fins al 13 de juliol mitjançant una sol·licitud que es pot descarregar a la web del Ministeri de l’Interior i presentar-se per via telemàtica a la pàgina de Correus o de manera presencial a les oficines.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Tribunals Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- La ronda catalana L’etapa reina de la Volta es converteix en un caos
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Alemanya d’entreguerres Weimar, del triomf de la creativitat i la llibertat a la desraó que Hitler va aprofitar