Comicis 23-J
Diari d’un votant per correu per a les eleccions generals (II)
Diari d’un votant per correu per a les eleccions generals (I)
Com es pot demanar el vot per correu per internet i evitar les cues a Correus per a les eleccions generals

La temporada estiuenca ha començat. Això no hi ha qui ho dubti veient els milers de fotografies a les xarxes socials que els nostres coneguts comparteixen. Fins i tot, alguns, amb molt mala llet, envien fotos per WhatsApp per fer-nos dentetes als que no tenim tanta sort. En aquest èxode massiu del domicili habitual, més d’un milió i mig de ciutadans han demanat el vot per correu per a les eleccions generals del pròxim 23J. EL PERIÓDICO ha volgut comprovar com està funcionant aquest sistema.
Fa unes setmanes, el redactor que subscriu aquest article va anar a una oficina postal a sol·licitar el vot –aquí els explico la meva primera part en aquesta aventura–. Des del 3 de juliol, Correus va començar a enviar la documentació electoral a tots els habitants. Ho sé, soc conscient que molts encara no haureu rebut el sobre amb les paperetes, però encara hi ha temps. Perquè us en feu una idea, fins dijous vinent, 13 de juliol, es pot acudir a una seu de l’entitat per iniciar els tràmits del vot per correu.
Tornant on érem, des de dilluns passat, 3 de juliol, vaig intentar teletreballar al màxim amb l’objecte que aquest experiment funcionés el millor possible i ser a casa quan arribés la documentació. ¿Recorden la pel·lícula ‘El carter sempre truca dues vegades’? Oblidin l’argument i quedin-se amb la literalitat del títol. El carter intentarà dues vegades entregar en mà la carta amb les paperetes i els sobres de votació.
Recollir la documentació
Ara fem un repàs de la llei de Murphy, «tot el que pugui sortir malament, sortirà malament». Vaig estar tot el temps possible al domicili, esperant el carter, però en els dos dies que vaig ser fora va haver de passar a buscar-me. Òbviament, no em va trobar. La prova d’això va ser la notificació que vaig trobar a la bústia. El carter, si no et localitza en cap dels dos intents deixa un avís perquè el ciutadà vagi a recollir el seu vot a l’oficina més pròxima. Així que, revisin la seva correspondència, per si tenen la mateixa sort que jo.
Amb la notificació en mà, dilluns em vaig encaminar a l’oficina de Correus. A diferència de la primera vegada (hi vaig estar més d’una hora i mitja), la sucursal era pràcticament buida. El procés va ser fàcil. Vaig entregar la notificació, van buscar el sobre corresponent i em van demanar el DNI per comprovar la meva identitat. Si un no pot anar-hi en persona, sempre pot fer una autorització a un pròxim perquè reculli el vot. Correus aconsella utilitzar el model aquí enllaçat.
Ja de tornada a casa, vaig obrir el sobre. Dins hi ha les paperetes de tots els partits que es presenten al Congrés dels Diputats –les blanques– i la papereta sípia en què s’escullen els senadors. La papereta blanca escollida ha d’anar al sobre blanc i la papereta sípia, al sobre sípia. És una obvietat, ho sé, però jo gairebé m’equivoco. El vot es podrà entregar a qualsevol oficina de Correus fins al 20 de juliol per correu certificat. Mai el dipositeu en una bústia de Correus, perquè serà invàlid.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç
- "No vull que em facin una carrera fàcil"
- Pogacar se cita avui amb Evenepoel en la clàssica de la cervesa
- ‘Tot el camp és un clam...’