Acords entre partits
Puigdemont adverteix que Junts no ha «tornat a la cleda» davant la «narrativa construïda»

Els suports dels independentistes catalans i la ruptura de Vox amb el PP van permetre al PSOE renovar el seu contracte de quatre anys per a la presidència de la Mesa del Congrés dels Diputats, aquesta vegada amb Francina Armengol com a protagonista. Però els que també van ser en primer pla van ser els diputats de Junts per Catalunya junt amb l’exiliat Carles Puigdemont. L’expresident de la Generalitat de Catalunya no ha dubtat a pronunciar-se via Twitter sobre els moviments fets ahir pel seu grup parlamentari.
Segons Puigdemont, aquests acords han mostrat que «la narrativa construïda sobre Junts no era correcta». «No han tingut cap interès a conèixer què era ni què pensava i s’han acontentat amb la caricatura degudament alimentada pels seus amplis cercles d’influència mediàtica», ha afegit.
L’expresident ha considerat que, erròniament, hi ha qui creu «que Junts ha tornat a la cleda, que Junts ha entès de què va això de la política i ara és diferent», i ha conclòs que l’«arrogància» impedeix als que pensen així descobrir la realitat del partit i adonar-se –textualment– que han viscut en l’error tots aquests anys.
Notícies relacionadesLlegint algunes reaccions i anàlisis, crec que n’hi ha que relaten per damunt de les seves possibilitats. O que surten relatats de casa. Ho puc entendre perquè tinguin necessitat de justificar-se i d’encaixar la realitat d’avui amb relats anteriors. És tan previsible com…
— krls.eth / Carles Puigdemont (@KRLS) 18 de agosto de 2023
Al principi del comunicat, Carles Puigdemont assegurava que algunes de les reaccions i de les anàlisis que s’estan fent van «per sobre de les possibilitats que veritablement existeixen», i deixa així pas a la incertesa del que pot passar per a una possible investidura de Pedro Sánchez.
Puigdemont ha aclarit que fins ara els partits polítics no s’havien parat a conèixer més enllà de la «caricatura» que s’havien fet de Junts per Catalunya, i que «ara que els necessiten» és quan es preocupen a rascar per poder «conèixer i pactar» per aconseguir la presidència.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Guia completa Sant Jordi 2025 a Tarragona: parades de llibres i roses a la Rambla Nova, signatures d'autors i propostes
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples