Negociacions després del 23J
Pere Aragonès reprèn les crítiques al PSOE per Rodalies i afirma que mirarà de posar fi al «desgavell»
El pèssim servei de rodalies ferroviàries de Barcelona, conscienciós fruit de dècades de falta d’inversió, és el principal ariet de Pere Aragonès contra el Govern central i el PSOE. El sempitern caos ha sigut utilitzat pels republicans com a exemple palmari de la incompetència socialista. «Només gestionen una cosa a Catalunya i mireu com va», deia Oriol Junqueras i el mateix Aragonès.
Si aquestes crítiques van créixer en la precampanya i la campanya de les municipals, especialment a l’àrea metropolitana on el PSC arrasa, i va tornar a arrasar, era lògic que s’utilitzés de nou, però aquesta vegada com a element de pressió en la negociació per a la investidura de Pedro Sánchez. En el pensament republicà hi ha instal·lada la idea que tampoc s’ha de comptar gaire amb la deessa Fortuna a l’hora d’embastar un atac d’aquesta mena. Renfe ofereix sempre múltiples finestres d’oportunitat. I així ha sigut.
«Incapacitat de gestió»
Aragonès ha publicat aquest dijous a X un fil de missatges en què, com a centre temperat de la consellera de Territori, Ester Capella, el president assevera que «de nou, Espanya falta al respecte als usuaris de Rodalies. De nou, una avaria que evidencia la falta d’inversions i la incapacitat de gestió que tenen de la xarxa a Catalunya. És incomprensible. El traspàs és una necessitat. Ja no queden excuses».
Capella, després que el caos ferroviari habitual fos alimentat avui per una avaria a les instal·lacions d’Adif a Barcelona, havia publicat una d’aquestes estadístiques que ja fa anys que, per habitual, han deixat d’escandalitzar. «Dels 24 dies que han passat del mes d’agost, en 23 hi ha hagut incidències a Rodalies». Avui amb una afectació massiva en les línies R1, R2, R2 Nord, R3 i R4. Les incidències de Rodalies són constants per una voluntat manifesta del Govern de l’Estat de no invertir-hi la quantitat compromesa».
De nou, l’estat espanyol falta al respecte als usuaris de rodalies. De nou, una avaria que evidencia la falta d’inversions i la incapacitat de gestió que tenen de la xarxa a Catalunya. És incomprensible. El traspàs és una necessitat. Ja no queden excuses. https://t.co/qrUZQ0dwOT
— Pere Aragonès i Garcia 🎗 (@perearagones) 24 de agosto de 2023
Exigència d’explicacions
En els altres dos missatges a la xarxa social, el president ha assegurat, després d’assenyalar que el seu Executiu està a «disposició dels afectats», que ha demanat a Capella que exigís «explicacions immediates» a Renfe, Adif i al Govern espanyol.
Notícies relacionadesA més, –ha afegit– ha dit que prendrà «les mesures necessàries davant el desgavell permanent. I continuarem exigint plenes competències per gestionar el transport ferroviari de rodalies. La ciutadania està farta d’un servei de segona.
Cal recordar que el traspàs del servei de rodalies és un dels tres punts que demana ERC per donar suport a la investidura de Pedro Sánchez, juntament amb acabar el dèficit fiscal i la descongelació de la taula de diàleg.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Tribunals El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- Tribunals El TSJC proposa l'indult parcial per a Laura Borràs perquè no ingressi a presó
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara
- Pressupostos prorrogats El Govern avisa que no es podrà mantenir la gratuïtat de Rodalies sense un nou suplement de crèdit