Investidura
Puigdemont: «Les condicions no les posa qui et demana ajuda»

L’expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, s’ha mostrat contundent sobre les converses amb els socialistes per a una eventual investidura de Pedro Sánchez com a president del Govern. Puigdemont, que capitaneja la negociació per Junts, ha dit a X, la xarxa abans coneguda com a Twitter: «A veure si ens entenem: les condicions no les posa qui et demana ajuda. Això va al revés».
Em penso que algú es confon. No som nosaltres els qui necessitem suports per anar a la investidura. A veure si ens entenem: les condicions no les posa qui et demana ajuda. Això va al revés. Tens tot el dret a discutir les condicions i a negociar-les, només faltaria. Com quan vas…
— krls.eth / Carles Puigdemont (@KRLS) 17 de septiembre de 2023
Les declaracions arriben en un moment que nombroses veus, tant del PSOE com de Sumar, demanen que els independentistes renunciïn a la via unilateral si volen que s’explorin vies cap a l’amnistia dels assenyalats per organitzar i finançar el referèndum de l’1 d’octubre de 2017.
Puigdemont ha volgut ser clar. «Crec que algú es confon. No som nosaltres els que necessitem suports per anar a la investidura», ha dit, en un intent de situar la pilota a la teulada dels socialistes.
El Govern espanyol, client d’un banc
Notícies relacionadesPer explicar la seva posició, ha recorregut a una analogia en què Junts seria un banc i el PSOE un client que demana un préstec: «Tens tot el dret a discutir les condicions i a negociar-les, només faltaria. Com quan vas al banc a demanar un crèdit: pots negociar si existeix un període de carència i el tipus d’interès que et proposen, per exemple. Però no pots posar-li condicions i demanar que renunciï a cobrar interessos».
I ha conclòs amb una advertència que entronca amb les paraules que aquest dissabte va pronunciar la portaveu de Junts, Míriam Nogueras, en el sentit que l’esquerra podria emportar-se una «sorpresa» si intenta allargar les negociacions sobre l’amnistia o el català al Congrés: «Vaja, si és que vols que et donin el crèdit, per descomptat».
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Flick despulla el Madrid (cap. III)
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Futbol Un Barça feliç es classifica per a la seva cinquena final de la Champions consecutiva (1-4)
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Jordi Herreruela: «A Barcelona fa falta un escenari de 60.000 o 80.000 espectadors dissenyat per a la música»
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi