Cara a cara amb Artur Mas
Villarejo assegura que el CNI es va plantejar enviar tancs a Catalunya el 2012

L’excomissari José Manuel Villarejo ha afirmat aquest dilluns que el llavors ministre de l’Interior, Juan Ignacio Zoido, va ser qui va ordenar les càrregues policials a Catalunya durant la jornada del referèndum unilateral de l’1-O.
Villarejo ha protagonitzat aquest dilluns un cara a cara amb l’expresident de la Generalitat Artur Mas a l’emissora RAC1, coincidint amb el sisè aniversari de la consulta.
En el context de l’anomenada ‘operació Catalunya’, Villarejo ha assegurat que el Centre Nacional d’Intel·ligència (CNI) va arribar a plantejar l’enviament de tancs a Catalunya l’any 2012, tot i que ell mateix va proposar substituir-los per furgonetes de la Policia Nacional en el marc d’«operacions judicials» contra suposades trames de corrupció.
En el cara a cara, Villarejo ha apuntat que el CNI coneixia el parador de les urnes de l’1-O, però que no va actuar perquè buscaven «una petita explosió controlada» a fi de demostrar que el referèndum «era una pantomima i un somieig».
L’excomissari ha assenyalat que el 2017 el Ministeri de Defensa «no tenia capacitat» per gestionar el CNI, ja que la llavors vicepresidenta del Govern central, Soraya Sáenz de Santamaría, va convèncer el president, Mariano Rajoy, perquè fos ella qui controlés el centre.
Notícies relacionadesA més, Villarejo ha manifestat que el mateix Rajoy «el va felicitar» després que Convergència i Unió perdés la majoria absoluta en les eleccions al Parlament del 2012, quan les operacions per desacreditar el nacionalisme català ja estaven «en marxa» després d’«informacions preocupants».
I ha admès que part de l’operació Catalunya buscava desacreditar CiU, l’únic actor amb «capacitat» i estructura per donar un «maldecap» a l’Estat.
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Tribunals Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- Mapa del canvi d’hora 2025: quins països canvien a l’horari d’estiu, quins han deixat de fer-ho i on està prohibit
- Tràgic sisme El terratrèmol ensorra Myanmar entre la desesperació i l’anarquia
- Tragèdia a Àsia El terratrèmol submergeix Myanmar en l’anarquia i deixa almenys 1.600 morts
- "No hi ha cap esperança"
- Relacions internacionals Trump demana a Sánchez que incrementi la despesa en defensa
- Tensió a Turquia El líder opositor turc arenga les protestes contra Erdogan
- Ofensiva judicial Feijóo estudia portar Sánchez al TC per no presentar els Pressupostos