Negociacions d’investidura
Sánchez i Yolanda Díaz es donen fins a final de mes per tancar un acord de Govern
«L’únic escenari que contemplem és l’acord, però qualsevol no val», adverteix Nacho Álvarez, negociador de Sumar
Pedro Sánchez i Yolanda Díaz confirmen la seva disposició a reeditar la coalició i s’emplacen a arribar a un acord sobre el programa de Govern abans de finals d’octubre. Els dirigents s’han reunit aquest dimecres al Congrés dels Diputats durant una hora i quart, una trobada que ha servit per posar en comú la voluntat per investir Sánchez però també per ratificar les «importants diferències» en qüestions socials.
«Yolanda Díaz i Pedro Sánchez han acordat en la reunió d’avui continuar i intensificar les negociacions per tenir un acord el mes d’octubre», ha assegurat després de la reunió Nacho Álvarez, coordinador de les negociacions per part de Sumar. El també secretari d’Estat de Drets Socials ha defensat que les converses de les últimes setmanes han permès «avançar en una agenda territorial necessària», però ha advertit que encara estan pendents qüestions socials i laborals.
Notícies relacionades«No pot ser que el pròxim acord faci que el Govern vagi al ralentí del que ja s’ha fet», ha censurat, i ha insistit que fa falta un «acord ambiciós». En aquest sentit, ha assenyalat que hi ha «diferències importants» en qüestions com la reducció de la jornada laboral, la retribució dels permisos per conciliació, un nou estatut dels treballadors que encareixi el cost de l’acomiadament o mesures en matèria de vivenda.
Malgrat aquestes peticions, Álvarez ha destacat que per part de Sumar «l’únic escenari que veiem és un acord entre les dues parts», però ha redundat en la idea que «qualsevol no val». Preguntat per si s’havia abordat l’amnistia en la trobada, Álvarez ha assenyalat que «no és allà on hi ha discrepàncies» entre el PSOE i Sumar, mentre que sí que hi ha «feina per fer en matèria laboral».
- La presa espanyola més jove a l’estranger La jove de l’Hospitalet presa set anys a Oman torna a casa
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- Catalunya ultima un pla per fitxar científics dels EUA
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- A Sant Adrià de Besòs De fabricar energia a fabricar cultura
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- Barcelona, protagonista IMB School: com aprendre a liderar el negoci de la música
- La caixa de ressonància Assimilar tota la nova música ja és impossible: relaxi’s i disfruti
- Obituari Mor als 90 anys l’actor Richard Chamberlain, famós pel seu paper a ‘El pájaro espino’ i ‘Shogun’
- Barcelona ofereix 370.000 places a nens i adolescents per activitats durant l’estiu