Negociació d’investidura
ERC acusa Montero de bloquejar la negociació i avisa que la investidura de Sánchez està en perill

La conversa telefònica entre Oriol Junqueras i Pedro Sánchez va semblar ser el desglaç definitiu per arribar a un acord d’investidura entre ERC i el PSOE, però transcorregudes dues setmanes aquest dijous els republicans han fet saltar l’alarma de la negociació. Des d’Esquerra acusen els socialistes d’estar bloquejant qualsevol avanç i s’apunta a un nom en concret: María Jesús Montero. La crítica que es formula és que la ministra està parant tot el que té a veure amb la transferència de recursos a Catalunya: el traspàs de Rodalies i una millora del finançament autonòmic.
Des de fa dos dies, els republicans envien senyals de preocupació sobre els contactes amb el PSOE. «No anem bé», va dir aquest dimecres el president Pere Aragonès. Aquest dijous ha sigut el president del partit, Oriol Junqueras, qui des d’Irlanda ha acusat el president Pedro Sánchez de no estar fent «res» per arribar a un acord. Esquerra veu problemes tant en la carpeta del procés –amnistia i taula de diàleg– com en la de les qüestions del dia a dia –finançament i Rodalies–, però el preocupa especialment la segona. «Els acords polítics sempre s’encallen en el Ministeri d’Hisenda», explica una veu republicana autoritzada. «El tema del finançament és un dels que està més bloquejats», remata.
PSOE ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Oriol Junqueras Pedro Sánchez María Jesús Montero Pere Aragonès
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- L’euroordre contra Puigdemont
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores