En un informe final
La Guàrdia Civil conclou que Rovira va coordinar Tsunami Democràtic des de la seva cúpula

La Guàrdia Civil es reafirma en les conclusions de les seves indagacions i en un informe d’aquest dijous situa la secretària general d’ERC, Marta Rovira, en la cúspide de la plataforma Tsunami Democràtic, segons les converses intervingudes als membres de la seva cúpula a la plataforma de missatgeria ràpida Wire, en què es presenta com una persona capaç d’«obtenir suports d’una corporació», que «amb tota probabilitat» és Esquerra, assenyalen els investigadors.
Rovira, que a les converses es presenta com a ‘Matagalls’, cim que va elegir en la campanya de cims que es va portar a terme a favor de l’independentisme, també assenyala que va participar en l’1 d’octubre del 2017 amb «abús de posició», i que l’octubre del 2019 també va haver de fer «abús de la seva posició» per beneir Tsunami Democràtic davant les organitzacions, que parla amb gent de «Lledoners», en referència als condemnats del procés pel Tribunal Suprem i, finalment, té ascendència sobre Xavier Vendrell. Amb aquests indicis els investigadors situen Rovira al capdavant de l’organització.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Amnistia Catalunya Guàrdia Civil Marta Rovira Terrorisme Tsunami Democràtic Audiencia Nacional
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Tribunals El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Política Agrícola Comuna Promoció del sense alcohol i intervenció del mercat: la recepta de Brussel·les contra la crisi del vi
- Tribunals El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- Tribunals El TSJC proposa l'indult parcial per a Laura Borràs perquè no ingressi a presó
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara