Assenyala perills
Pujol augura un futur «problemàtic» per a Catalunya: «Està amenaçada la nostra identitat»
L’expresident català denuncia haver sigut «objecte» d’«una actitud hostil», al ser preguntat sobre si espera que l’amnistia el beneficiï a ell també

L’expresident de la Generalitat Jordi Pujol ha afirmat aquest dijous que veu un futur «problemàtic» per a Catalunya: «Està amenaçada la nostra identitat». En declaracions a Catalunya Ràdio, Pujol ha posat en relleu el «perill» que afronta, per exemple, la llengua catalana, que representa «una part molt important» d’aquesta identitat.
«No és una qüestió de diners», ha remarcat Pujol, que ha insistit que «la identitat d’un país és bàsica» i ha admès que no veu «massa clar» com reaccionar davant aquesta amenaça. Pujol, als 93 anys, ha recordat que, temps enrere, gent del PP i també del PSOE li deia que d’aquí unes dècades s’haurà diluït la identitat catalana.
Amnistia i encàrrec a González
Sobre l’actualitat política, considera que «està molt bé que hagin plantejat el tema de l’amnistia com més àmplia millor», i per això el «sorprèn» i li «sap greu» l’opinió contrària expressada per l’expresident del Govern Felipe González, de qui ha tingut «una molt gran valoració» com a polític.
Per a Pujol, «l’amnistia és necessària per a la concòrdia» i perquè Catalunya i Espanya «puguin trobar un bon encaix».
Preguntat per si espera que les seves causes judicials puguin veure’s emparades per la llei d’amnistia, s’ha limitat a assenyalar que ha sigut «objecte» d’«una actitud hostil». «No he de ficar-m’hi gaire. He sigut objecte, i per part de més d’un costat, no només del PP o del PSOE, de gent que va tenir una actitud hostil», ha asseverat.
Quant als pactes de JxCat i ERC amb el PSOE per a la investidura de Pedro Sánchez –que ha definit com «un home molt hàbil»–, ha destacat que «l’actitud negociadora és bona», tenint en compte que «Catalunya no és un país senzill» i «no pot prendre decisions alegrement».
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- Serà nomenat avui El Govern fitxa el gerent de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona per dirigir la DGAIA
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear