El Parlament suspèn de forma temporal les primes de jubilació

El Parlament deixa en suspens les primes de jubilació i els premis de vinculació a què tenien dret els treballadors de la institució fins que la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat emeti un dictamen vinculant sobre la qüestió, que podria declarar la seva nul·litat. Així ho va acordar ahir la Taula de la Cambra catalana, després de conèixer l’informe que el secretari general, Albert Capelleras, ha elaborat en resposta a les irregularitats assenyalades per l’Oficina Antifrau de Catalunya a l’octubre.
Antifrau va demanar el Parlament que revisés l’"encaix normatiu" d’aquestes dues gratificacions i va apressar a obrir una revisió d’ofici perquè analitzés la "validesa" de les adjudicacions i pagaments d’aquestes fins ara. Al seu informe, el secretari general reconeix que pot ser "insuficient" la cobertura legal d’aquesta retribució, per la qual cosa considera "convenient" que la Comissió Jurídica Assessora l’aclareixi, tot i que opina que, si s’anul·la la paga, no hauria de tenir un efecte retroactiu. És a dir, que els treballadors no haurien d’haver de tornar els diners.
Aquests premis de jubilació permeten al personal de la Cambra que acrediti un mínim de 16 anys treballats, cobrar un any de sou brut en el moment de la seva jubilació. El premi de vinculació permet cobrar una mensualitat íntegra o tenir un mes addicional de vacances els treballadors quan compleixin 25, 30, 35 i 40 anys d’antiguitat en la institució.
Notícies relacionadesD’altra banda, la Taula també ha acordat obrir tres procediments de revisió més. Així, es demanarà a la Comissió Jurídica Assessora que verifiqui el procediment pel qual es van atorgar dues llicències d’edat –de les 14 que Antifrau va assenyalar com a dubtoses– i que analitzi els concursos a través dels quals van obtenir plaça un lletrat i dos uixers.
Al seu informe d’octubre, Antifrau va qüestionar 14 llicències d’edat que es van concedir mentre el Parlament ja estava en tràmits de modificar aquesta figura..
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Futbol Thiago Alcántara, Jordi Alba i l’exlíder local d’ERC postulen precandidatura conjunta a la presidència del CE l’Hospitalet
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear