Enaire informa el jutge del caos que va provocar Tsunami al Prat
El gestor de navegació aèria apunta a les cancel·lacions de vols i demores el 2019 per obstacles per als controladors
Quan el jutge de l’Audiència Nacional Manuel García-Castellón va decidir reactivar la investigació oberta per les protestes de Tsunami Democràtic es va centrar especialment en el bloqueig de l’aeroport de Barcelona-el Prat i en la mort d’un passatger francès per un infart aquell dia, per mirar d’armar la qualificació de terrorisme que propugna, en contra del criteri fiscal. Per aconseguir-ho va sol·licitar informes a tots els organismes implicats. En la seva resposta, Enaire explica que no té constància de vols desviats, però sí de 115 de cancel·lats i de retards en 11 més, al no poder arribar a temps els controladors aeris al seu lloc de treball.
El gestor de navegació aèria a Espanya explica al titular del Jutjat Central d’Instrucció número 6 que la concentració d’unes 8.000 persones a l’aeroport del Prat, arribades des del centre de Barcelona o del Prat de Llobregat, el 14 d’octubre del 2019, quan es va conèixer la sentència del procés, va suposar dificultats perquè els controladors aeris poguessin arribar a la torre de control del mateix aeroport i al centre de control de Trànsit Aeri de Barcelona-Gavà, cosa que va obligar a decretar dues regulacions per reduir el nombre d’avions que tenien previst aterrar o enlairar-se des d’allà.
115 vols cancel·lats
Segons assenyalen fonts jurídiques a EL PERIÓDICO, una de les regulacions es va cancel·lar 18 minuts després de ser acordada i l’altra, 65. Però van significar la demora d’11 vols una mitja de 16 minuts. Els vols cancel·lats al resultar impossible que hi arribés la tripulació o els passatgers van ser 115, segons les dades proporcionades per AENA: 58 de sortida i 57 d’arribada, cosa que va afectar els aeroports d’origen o destí. Enaire diu ignorar si algun vol va ser desviat a un altre aeroport. Les incidències de les quals sí que pot informar són les provocades pels controladors que havien d’haver arribat a la feina a les 15.00 hores i no van poder fer-ho, cosa que va obligar a efectuar regulacions per rebaixar el trànsit aeri i garantir la seva seguretat. En els dies següents es van prendre mesures amb les forces i els cossos de seguretat de l’Estat per evitar que tornés a donar-se la mateixa situació.
Atenció al mort
AENA, a través de la Guàrdia Civil, ha informat el magistrat sobre com es va produir l’atenció que va rebre el ciutadà francès mort a l’aeroport durant les protestes. L’home, que segons l’autòpsia va morir d’un infart, va ser atès pel Sistema d’Emergències Mèdiques català (SEM), que va contactar amb el Centre de Coordinació d’Operacions (CECOPS) per traslladar un equip mèdic que arribava a l’aeroport en helicòpter medicalitzat.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia