La ‘policia política’ va rastrejar diversos fiscals a Catalunya
La persecució que buscava evitar un "boicot" a les indagacions al voltant de Pujol i altres polítics va arribar al jutge del cas Palau

Les gravacions recopilades durant anys pel comissari Villarejo i les seves agendes evidencien que el clan del comissari va seguir els fiscals Alberca i Grinda, a més de Rodríguez Sol; i el jutge Josep Maria Pijuan al sospitar que podien descobrir la seva operació il·legal contra els Pujol i altres polítics catalans. Fa tan sols uns dies la Fiscalia va anunciar que ha obert una investigació per determinar si hi va haver espionatge per part de la policia política a qui va ser fiscal superior de Catalunya fins al 2013, Martín Rodríguez Sol. Però segons ha pogut constatar EL PERIÓDICO en diferents gravacions a què ha tingut accés, així com a les agendes personals del comissari José Manuel Villarejo, el clan parapolicial va perseguir més d’un fiscal i alguns jutges al llarg del temps.
Sobre el cas concret de Rodríguez Sol, aquest diari ha rastrejat les anotacions als diaris de Villarejo detectant que va escriure sobre això, el 29 de novembre de 2012, en plena primera fase de la investigació parapolicial contra polítics catalans: "Germà del fiscal. De Luis Rodríguez Sol. Salinas". En aquelles dates el fiscal en cap de Catalunya era Martín Rodríguez Sol i el seu germà, Luis, a la Fiscalia Anticorrupció, llavors dirigida per Antonio Salinas, a qui es refereix el polèmic comissari en el seu escrit.
La Fiscalia estudia ara oficialment si Martín Rodríguez Sol va ser espiat pel clan de Villarejo per determinar si tenia afinitats amb Unió Democràtica de Catalunya, segons informació publicada per eldiario.es i La Vanguardia. Però hi ha més proves del marcatge al qual tenia sotmesos altres fiscals i jutges, en un intent de salvaguardar les seves operacions il·legals a sòl català. Villarejo va iniciar el 2014 una persecució contra fiscals que estaven investigant a Catalunya i Andorra, però també contra el jutge que va instruir el cas Palau, Josep Maria Pijuan, al considerar que tots ells pretenien "boicotejar" la seva investigació parapolicial contra polítics catalans com Jordi Pujol Soley.
Els diners d’Andorra
Així consta en una gravació del 22 d’agost de l’esmentat any, que està inclosa en el sumari de la peça separada número 34 del cas Tàndem o Villarejo, en la qual el comissari jubilat dona compte al que va ser secretari d’Estat de Seguretat, Francisco Martínez, de les seves indagacions sobre el patrimoni de l’expresident Pujol. Un mes abans, el 25 de juliol del 2014, Pujol havia reconegut que havia ocultat diners a Andorra al marge d’Hisenda.
"Hem dit allò del tema de Grinda i de Pijuan. Això convindria d’alguna manera, no sé, almenys que ell digui... ‘Escolta... ¿amb qui t’has reunit?’. Ha sigut a Andorra, i m’ho han confirmat, s’ha reunit amb el fiscal de Catalunya [José María Romero de Tejada] i amb Pijuan, i han estat veient el disseny de com boicotejar-ho tot. O sigui, tots em diuen que la meitat del text [...] la querella l’han parit perquè els ho han indicat allà", diu Villarejo en una conversa gravada a Francisco Martínez, a qui detalla les seves activitats en el marc de l’operació parapolicial que el comissari jubilat va denominar Proyecto Barna, i que periodísticament s’ha batejat com a operació Catalunya i que va albergar l’espionatge il·legal a polítics i personalitats.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Col·legi Mare de Déu del Carme Acomiadat el director d’una escola de Terrassa en plena investigació per denúncies de radicalització ultracatòlica
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe