La Junta Electoral avala la candidatura de Puigdemont en contra de Cs

Carles Puigdemont durante la presentación de su candidatura a las elecciones del 12 de mayo /
El Tribunal Contenciós Administratiu va avalar ahir la candidatura de l’expresident Carles Puigdemont, que encapçala la llista de Junts per a les eleccions del 12M, i va rebutjar el recurs que Ciutadans havia presentat contra la decisió prèvia de la Junta electoral de Barcelona que ja validava la candidatura.
Els taronges, liderats per Carlos Carrizosa, van argumentar que per presentar-se a unes eleccions cal "estar empadronat a Catalunya, i Puigdemont porta set anys residint a Bèlgica, per tant, la seva inscripció censal no respon a la realitat", però l’òrgan administratiu recorda que Puigdemont manté intacte el seu dret al sufragi passiu tot i que no resideixi a Catalunya, perquè no ha sigut jutjat ni condemnat, i també perquè el seu dret a ser elegit no depèn del lloc de residència.
Així ho defensa en una sentència emesa ahir a la tarda, tan sols unes hores després del recurs d’impugnació de Ciutadans, que al·legava que tots els candidats havien de complir els mateixos "requisits legals" i que era necessària que hi hagués "igualtat de condicions".
Notícies relacionadesLa fiscalia havia demanat desestimar el recurs al considerar que Cs no havia "aportat cap element" en què pogués "inferir-se l’incompliment del requisit d’inscripció en el cens electoral vigent del candidat Puigdemont".
El 2019, la justícia ja va avalar que Puigdemont podia presentar-se a les eleccions, en aquest cas a les europees, malgrat que en un primer moment la Junta Electoral va vetar la seva candidatura. En aquella ocasió, els postconvergents van arribar a presentar una llista amb candidats alternatius per poder presentar-se als comicis, però finalment el Suprem va donar la raó a Junts i va permetre que en la llista apareguessin els noms de Puigdemont, Toni Comín i Clara Posantí. També el 2021, Puigdemont es va poder presentar a les eleccions catalanes, tot i que finalment no va recollir l’acta de parlamentari.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- A les portes de la catedral de Barcelona Devots del papa Francesc després de la seva mort: "No crec en Déu, però hi ha un abans i un després del seu papat"
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Una de cada 350 El Sant Jordi 2025 vendrà encara 25.000 roses catalanes: l’últim productor del Maresme es resisteix a abandonar
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família convidarà el pròxim Papa a Barcelona el juny del 2026 pel centenari de Gaudí