...i rebutgen retirar l’ambaixadora a l’Argentina malgrat el to de Milei
La represàlia de Sánchez per les acusacions contra la seva dona divideix els votants d’esquerra i concita un fort rebuig entre la dreta

A diferència del reconeixement de Palestina, la majoria dels espanyols desaproven la reacció del Govern a l’acusació de corrupció del president de l’Argentina, Javier Milei, contra Begoña Gómez, dona de Pedro Sánchez, en un acte de Vox a Madrid. L’Executiu va decidir retirar l’ambaixadora espanyola a Buenos Aires després de constatar que Milei no tenia intenció de retractar-se’n, mesura que rebutja un 55,8% dels ciutadans davant un 27% que la recolza i un 17,2% que no s’hi pronuncia, segons l’Enquesta Política d’Espanya del GESOP per a Prensa Ibérica.
El desacord és molt majoritari entre els votants del PP i de Vox, per sobre del 80%, mentre que en la resta d’electorats hi ha bastanta divisió d’opinions, fins i tot entre els votants del PSOE: un 42,8% són partidaris de retirar l’ambaixadora, un 36,1% s’oposen a la represàlia diplomàtica i un 21,1% eviten opinar sobre la qüestió. Entre els simpatitzants de Sumar, d’ERC i de Junts també s’imposen les percepcions favorables a la retirada de l’ambaixadora, però el rebuig de la mesura arriba a un de cada tres votants en cada formació.
Notícies relacionadesNo hi ha tanta divisió quan segreguem els resultats per comunitats autònomes. En totes hi ha més opositors que defensors de la represàlia a Milei, i en l’excepció que confirma la regla, que és el País Basc, hi ha menys d’un punt de diferència a favor de la retirada de l’ambaixadora espanyola a l’Argentina. Així mateix, també hi estan d’acord un 37,6% dels catalans, però un 44,4% censuren la decisió del Ministeri d’Exteriors. El rebuig supera el 50% a la Comunitat de Madrid, Galícia, Castella-la Manxa i les Canàries, i el 60% a Andalusia, el País Valencià i Castella i Lleó.
Per gèneres, tot i que el suport és semblant en els dos sexes, entre les dones hi ha gairebé 13 punts menys d’oposició que entre els homes perquè entre elles també es donen 10 punts més d’indecisió. I a les principals ciutats d’Espanya, a partir dels 500.000 habitants, el rebuig també se situa 10 punts per sobre dels municipis que són més petits.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Futbol Thiago Alcántara, Jordi Alba i l’exlíder local d’ERC postulen precandidatura conjunta a la presidència del CE l’Hospitalet
- Amanda Hughes: "No hi ha cap altre lloc com Barcelona"
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear