El perdó al procés
Les recusacions de magistrats retarden l’amnistia al Suprem
Simó i Turull demanen que diversos jutges de la Sala Segona siguin apartats

L’aplicació de l’amnistia es retarda en el Tribunal Suprem. La setmana vinent se sabrà quant. Tot dependrà de la decisió que adoptin els magistrats de la Sala Segona davant les recusacions d’alguns dels seus membres que han presentat la consellera d’Educació Anna Simó i l’exconseller Jordi Turull. La primera va ser condemnada per desobediència pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) i l’alt tribunal ja ha establert que aquest delicte entra dins del previst en la llei que estableix la mesura de gràcia, mentre que el segon s’emmarca dins de les excepcions de la mateixa norma, per la qual cosa no és amnistiable.
Fonts de l’alt tribunal assenyalen a EL PERIÓDICO que els magistrats de la Sala Segona recusats, entre els quals es troba el seu president, Manuel Marchena, han de decidir si s’abstenen voluntàriament o si donen tràmit a la recusació, però abans de prendre qualsevol decisió esperaran que la pròxima setmana acabi el plaç per comprovar si més persones previsiblement afectades per l’amnistia entenen que s’han d’apartar.
El criteri seguit per la Sala durant tota la instrucció ha sigut que els magistrats que van participar en el judici del procés no ho facin en cap recurs de cassació. De fet, Juan Ramón Berdugo es va apartar d’un que li havia sigut assignat en un primer moment per evitar qualsevol tatxa de contaminació. La diferència amb la situació actual és que ara no es tracta de revisar una condemna o absolució per condemnar o no, ni es valora prova, sinó que l’objectiu és determinar l’aplicació de la llei d’amnistia.
Notícies relacionadesPer això els magistrats no s’havien apartat, tot i que encara existeix la possibilitat que s’abstinguin. De no fer-ho, la recusació haurà de ser tramitada, cosa que retardarà l’aplicació als que han recusat i als que no, que de moment ja han vist com els seus casos es retarden almenys la setmana que deixarà de garantia per si hi ha més peticions d’abstenció.
En les resolucions que ja ha dictat l’alt tribunal en relació amb la llei d’amnistia ha quedat clar que la desobediència per la qual va ser condemnada Simó, al costat de la resta de la Mesa del Parlament de la qual va formar part sota la presidència de Carme Forcadell, està inclosa en la llei.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- Guia completa Sant Jordi 2025 a Tarragona: parades de llibres i roses a la Rambla Nova, signatures d'autors i propostes
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples