Sallent carrega contra els agents que van ajudar l’expresident
«No mereixen vestir el nostre uniforme», assenyala el cap de la policia catalana
un tercer mosso implicat

El malestar dels comandaments dels Mossos amb l’expresident Carles Puigdemont per haver eludit els controls policials i haver desaparegut després de la seva reaparició dijous és profund, i així es va evidenciar ahir durant la roda de premsa a la Conselleria d’Interior. Després de la intervenció del conseller, va parlar el cap dels Mossos, Eduard Sallent que, després de negar haver arribat a «cap mena de pacte» amb l’expresident, va acusar el líder de Junts de no tenir una «actitud lleial» amb el cos policial. «No tot val, no val passar per sobre de les institucions i dels Mossos d’Esquadra», va etzibar.
A més, Sallent també va carregar contra els agents que van col·laborar amb la marxa del dirigent postconvergent, de qui va dir que «no mereixien vestir el seu uniforme», i va anunciar una investigació interna. També va explicar que s’analitzarà si l’actitud d’aquests agents pot tenir «conseqüències penals» i «administratives». De fet, ahir es va comunicar l’arrest d’un tercer mosso implicat en la marxa de Puigdemont. De moment, els altres dos agents detinguts dijous han quedat en llibertat després d’haver passat a disposició judicial.
Sallent va reconèixer que tenien coneixement que alguns mossos col·laboraven amb Puigdemont a l’estranger quan no estaven de servei, però va avisar que el fet que ho facin a l’Estat marca un «fet diferencial». «Aquí són policies, tenen deures no només deontològics, sinó també legals. [...]. Han posat el cos en una situació que no ens agrada, que no ens agrada gens.»
Notícies relacionadesJimmy Jump
Sallent també va defensar que no considera que fessin «el ridícul». I va afirmar que el que va fer Puigdemont es va assemblar més al que «fa el senyor Jimmy Jump [un conegut espontani de diversos esdeveniments] que a la tornada d’un expresident».
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros