El Govern no descarta allargar les pistes de l’aeroport de Barcelona
Paneque es reunirà amb Puente en els pròxims dies i vol tenir una proposta per al nou pla director abans del 2025
Sílvia Paneque, durante la rueda de prensa de este martes. /
El Govern va reactivar ahir la comissió Generalitat-Estat que ha de fer una proposta per ampliar l’aeroport de Barcelona. L’encàrrec que tindrà aquest òrgan és dir com "millorar la capacitat" d’aquesta infraestructura per "satisfer la demanda de vols intercontinentals". L’Executiu de Salvador Illa vol que aquest mateix mes es reuneixi la comissió i tingui un pla elaborat abans d’acabar l’any.
L’encarregada d’explicar aquesta decisió del Govern va ser la consellera de Territori i portaveu del Govern, Sílvia Paneque. La idea és que la comissió faci una "proposta tècnica" amb el "màxim rigor" i estudiant "diferents possibilitats". A més, en pocs dies ella es reunirà amb el ministre de Transport i Mobilitat, Óscar Puente, per abordar els integrants d’aquest òrgan.
El que no va quedar clar ahir és si el Govern és partidari o no que una de les maneres d’ampliar l’aeroport sigui prolongant les pistes actuals, una qüestió que genera polèmica. En aquest punt hi va haver confusió. En la nota de premsa que va facilitar la Generalitat es recollia que el futur del Prat passaria per un "allargament de la pista al mar" amb una "longitud que vindrà determinada per criteris tècnics i ambientals". No obstant, després la Generalitat va dir que es tractava d’un error i que no hi ha cap decisió sobre això. "És prematur parlar de qüestions concretes", va dir Paneque, i deixava en mans dels tècnics com portar a terme l’ampliació.
La prolongació de les pistes és el principal tema de conflicte que genera l’ampliació de l’aeroport, ja que podria afectar les zones protegides de la zona. Paneque va assegurar que serà responsabilitat de la comissió formular les diferents propostes. La Generalitat garanteix que es respectarà la "biodiversitat", "la convivència amb els veïns", "les directives ambientals europees" i la "posada en valor dels espais protegits" de la zona.
Fins ara no hi ha hagut administració catalana que hagi aconseguit la quadratura del cercle proposant un projecte que augmenti la capacitat del Prat sense afectar les zones protegides o sense augmentar el soroll de les zones habitades. L’última proposta del Govern de Pere Aragonès augmentava la capacitat d’acollir vols sense allargar les pistes, però va molestar els veïns de la zona pel seu impacte acústic.
El Govern vol tenir una proposta en quatre mesos com a màxim perquè sigui la base del nou pla director de l’aeroport, un document que el ministeri ha de començar a tramitar durant el primer trimestre del 2025.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia