El TC admet a tràmit el primer assumpte relatiu a l’amnistia
![El magistrado del Tribunal Constitucional, Ricardo Enríquez Sancho, durante la toma de posesión del nuevo magistrado del TC, José María Macías, en el Tribunal Constitucional, a 6 de septiembre de 2024. El magistrado del Tribunal Constitucional, Ricardo Enríquez Sancho, durante la toma de posesión del nuevo magistrado del TC, José María Macías, en el Tribunal Constitucional, a 6 de septiembre de 2024.](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/7ada5949-c769-446b-8e13-ff926c54ddd0_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
El magistrado del Tribunal Constitucional, Ricardo Enríquez Sancho, durante la toma de posesión del nuevo magistrado del TC, José María Macías, en el Tribunal Constitucional, a 6 de septiembre de 2024. /
El ple del Tribunal Constitucional ha donat el tret de sortida a la tramitació del primer assumpte que té sobre la taula en relació amb la llei d’amnistia: la qüestió d’inconstitucionalitat que li va elevar el Tribunal Suprem en relació amb els delictes de desordres públics i atemptat contra l’autoritat pels quals van ser condemnats dos joves a Girona.
Els 12 magistrats que componen el ple des de la incorporació de José María Macías a l’alt tribunal van decidir per unanimitat admetre a tràmit la qüestió per mirar de resoldre els dubtes de constitucionalitat plantejades pels magistrats de la Sala Segona, que en els casos en què sí que apliquen l’amnistia, com els desordres o la mateixa desobediència, van considerar necessari consultar al Constitucional, tot i que només van formalitzar de moment la primera.
Fonts de la cort de garanties van assenyalar que aquest tipus d’impugnacions, procedents dels tribunals (de moment han rebut una del Suprem i dos, del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya), tindran prioritat davant la més de la quinzena de recursos d’inconstitucionalitat que ja s’han rebut, tot i que no esperen poder resoldre sobre el fons de l’assumpte en cap d’aquestes en el millor dels escenaris abans de sis mesos.
Notícies relacionadesAbstenció de Campo
El ple, a més, va acceptar l’abstenció presentada pel magistrat Juan Carlos Campo, que va al·legar haver-se pronunciat en contra de la constitucionalitat del perdó penal al tramitar els indults del procés. L’exministre, a qui també li havia correspost la ponència del recurs d’inconstitucionalitat presentat per Cantàbria, havia sigut, a més, recusat pel Partit Popular, Madrid, Galícia i Andalusia en les seves impugnacions contra l’amnistia.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Una segona Casa Orsola a l'Eixample: Barcelona investiga la compra i buidatge d'una finca que va burlar el tanteig i retracte
- Apunt El mitjó de Mbappé
- Adéu al mite de les 8 hores: La ciència revela les hores de son per a una salut òptima
- Predicció meteorològica Una massa d’aire polar portarà fred, pluja i neu a Catalunya a partir de divendres
- L’Audiència de Girona avala els desallotjaments exprés
- Nou cicle republicà Els crítics d’ERC es reactiven per condicionar el nou full de ruta de Junqueras
- Possible corrupció La CUP demana a Antifrau que investigui l’exdirector de FGC per un presumpte delicte en l’adjudicació de contractes
- Paral·lel Barcelona inicia la rehabilitació de l’històric Teatre Arnau després d’anys d’abandonament
- Violència contra menors El primer any d’implantació del ‘model Barnahus’ gairebé triplica la detecció de maltractament sexual infantil a Catalunya
- Educació a Catalunya Un de cada tres docents catalans opta al pròxim concurs de trasllats, un sotrac que ja tensa els centres