Crisi migratòria
Salvament Marítim acusa l’anterior contractista de no tornar un avió
A l’actual adjudicatària dels serveis de rescat a les Canàries, Galícia i València li falta un aparell dels tres amb els quals hauria d’operar

Salvament Marítim confirma que a la Unió Temporal de Treballadors (UTE), integrada per l’empresa malaguenya World Aviation i Elit’Avia, proveïdor internacional de vols amb seu a Malta (refugi fiscal a la UE), que l’any passat es va adjudicar la gestió dels serveis aeris d’emergències a les Canàries, Galícia i València, li falta un avió dels tres amb els quals havia d’operar. L’organisme dependent del Ministeri de Transports, dirigit per Óscar Puente, assenyala directament Avincis, anterior contractista del servei aeri amb avions. "Encara no ha tornat el tercer avió Airbus CN235 a Salvament Marítim", afirmen des de la institució pública via correu electrònic a Actius, diari econòmic de Prensa Ibérica, en una recerca conjunta amb La Provincia, després que ahir aquest mitjà publiqués les dificultats de l’actual contractista per prestar els serveis de vigilància i rescat al mar durant 24 hores tots els dies de l’any, tal com exigeix el contracte que es van adjudicar.
Avincis, companyia alacantina d’helicòpters, que ha estat operant durant més de 30 anys aquest servei, reconeix aquesta situació i assegura que l’aeronau "està en la fase final de manteniment, a l’espera de rebre dues peces dels subministradors". És, per tant, un problema amb la cadena de subministrament el que, en paraules de Salvament, "està dificultant la transició del contracte i ha obligat a fer ús d’unitats de suport per cobrir la totalitat del servei". La transició del contracte al qual es refereix l’entitat fa referència a un període de sis mesos en els quals l’UTE ha de conviure amb Avincis per transmetre informació i material necessari per prestar un servei que compleixi els nivells d’operativitat i els horaris de funcionament exigits, de 24 hores, els set dies de la setmana, i respectant els principis de prevenció de fatiga, després de 12 hores de guàrdia, o després de cada missió de vol. Aquest període, segons les parts implicades, tenia com a últim termini per al seu inici el 27 d’agost. No obstant, l’inici de la transició es va avançar i es va començar a posar en marxa el juliol de l’estiu passat.
Avincis, que en l’actualitat manté subscrit amb Salvament Marítim el contracte de prestació del servei aeri de Salvament Marítim, però amb helicòpters, i que no es va presentar al que s’ha esmentat d’avions, afirma que "tan aviat com es rebin aquestes peces de l’Airbus CN235, aquest s’entregarà", assenyala la companyia sobre una aeronau que seria la destinada a operar a Santiago.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova