La guerra d’empreses que dificulta els rescats

La guerra d’empreses que dificulta els rescats

Archivo Julio Muñoz EFE

1
Es llegeix en minuts

El traspàs de mans del contracte per a la gestió dels serveis aeris d’emergències a les Canàries, Galícia i València amenaça de convertir-se en una guerra entre Avincis, empresa alacantina que fins al passat exercici havia operat aquest contracte durant 30 anys, i la unió temporal d’empreses formada per la malaguenya World Aviation i per Elit’Avia, adjudicataris des de l’estiu del 2023. Segons ha pogut saber aquest diari, les dues companyies mantenen un enfrontament per la gestió i operativa dels hangars dels aeroports de Las Palmas i de València, que són dues de les seus des d’on els avions de rescat, els models Airbus CN235, han d’operar, a més de Santiago de Compostel·la.

Fonts pròximes al procés asseguren que Avincis no cedeix aquests espais als nous operadors. Contactats per EL PERIÓDICO, World Aviation aclareix que, en l’actualitat, la responsable del manteniment dels avions de Salvament és Air Nostrum Mantenimiento (ANEM), firma amb la qual han arribat a un acord per subministrar aquests serveis. "Durant el pla de transició, fins al moment en què es posi a disposició l’hangar de Las Palmas, el manteniment el realitza ANEM, que manté acords amb Binter", expliquen des de l’empresa d’origen malagueny, que podria haver arribat a un acord amb l’aerolínia canària que opera entre illes per resoldre el problema de l’ús dels hangars.