La pressió interna tomba el líder del PSOE de Madrid
Lobato va portar a un notari un correu d’un càrrec de la Moncloa sobre el nòvio d’Ayuso
El PSOE respira tranquil després de desactivar la bomba de rellotgeria en la seva federació madrilenya a les portes del congrés federal. La direcció federal havia descarregat en el PSOE de Madrid tota la pressió per intentar descavalcar sense primàries el seu secretari general, Juan Lobato, a més de traslladar-li a aquest últim la pèrdua de confiança. El seu pas a un costat, comunicat ahir, deixa ara el camí expedit perquè des de la direcció federal es promogui un pes pesant, amb totes les mirades posades en el ministre Óscar López. Mentrestant, serà una gestora, nomenada per la direcció federal, la que controli el procés per definir el calendari i reprendre la normalitat.
Des de l’entorn de López, poc abans de confirmar-se la dimissió de Lobato, evitaven confirmar el seu pas endavant, però sí que ho insinuaven al destacar que el que fos fa més d’una dècada secretari general dels socialistes a Castella i Lleó "és de Madrid". A Ferraz el veuen com el millor candidat, amb vista a enfrontar-se a les urnes a Isabel Díaz Ayuso. A la cúpula diuen haver-se assabentat de la dimissió a través de la carta difosa per Lobato, i neguen maniobres de pressió, a més de mostrar "respecte" per la seva decisió.
En el seu entorn insisteixen a mostrar tranquil·litat i que no "hi ha res" en els missatges que Lobato va portar davant notari sobre la filtració dels correus entre la fiscalia i l’advocat d’Alberto González Amador, nòvio de Díaz Ayuso. Precisament, aquests missatges involucraven la cap de gabinet del ministre. Lobato ha sigut citat a declarar demà com a testimoni.
Des de Ferraz es va traslladar a Lobato la seva pèrdua de confiança pel que es va qualificar com una falta de lleialtat i es va deixar en mans del PSM forçar la convocatòria d’una executiva extraordinària. L’objectiu era evitar que acudís aquest cap de setmana al congrés federal a Sevilla. Tant la portaveu a l’Ajuntament de Madrid, Reyes Maroto, com el delegat del Govern a Madrid, Francisco Martín, van recollir el guant per exigir-li explicacions "més sòlides per les "greus i delicades decisions" que ha adoptat en les últimes setmanes. Es va reclamar també la convocatòria de l’executiva regional per forçar una "moció de confiança".
Decisió de dimitir
Notícies relacionadesLa decisió de Lobato de dimitir, davant la pressió des de la direcció federal i els moviments d’altres alts càrrecs en la federació madrilenya, permet al PSOE rebaixar el soroll intern en el congrés federal i li evita obrir una guerra fins a les primàries, les votacions de les quals s’havien de produir a mitjans del mes de gener. "És un alleujament", reconeixen fonts de la cúpula socialista, per afegir que "no podíem deixar que ens condicionés el congrés federal".
Ni tan sols una majoria de la direcció podia forçar la convocatòria d’una executiva extraordinària en els pròxims dies per llançar un envit al lideratge de Lobato i tancar el seu relleu sense primàries.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet