Renovació al PSM
Óscar López formalitzarà dijous la seva candidatura per rellevar Lobato
El ministre de Transformació Digital serà previsiblement l’únic candidat al procés de primàries dels socialistes madrilenys

Només faltava conèixer la data i el lloc. Óscar López formalitzarà dijous vinent, dia 5, la seva candidatura per dirigir el PSOE de Madrid i donar així carpetada a la convulsa crisi que ha afectat la federació en els últims dies. Després de la dimissió de Juan Lobato, el ministre de Transformació Digital i de la Funció Pública serà previsiblement l’únic candidat en el procés de primàries que s’obre a partir del cap de setmana vinent en el PSOE madrileny. Almenys aquesta és la intenció que hi ha en la direcció socialista i en la qual fa dies que treballen.
La presentació es realitzarà a l’agrupació socialista del districte Centro, segons fonts de la formació. Tot i que la data per presentar les precandidatures és el 7 de desembre, en el partit preveuen que López tindrà via lliure i no hi haurà concurrència de manera que, gràcies a un canvi en el reglament oficialitzat en aquest últim congrés, si no hi ha cap altre candidat, serà proclamat directament nou secretari general.
Notícies relacionadesD’aquesta manera, i ja amb Lobato fora del focus mediàtic en el partit i l’Assemblea de Madrid, Pedro Sánchez llança un pota negra del partit i el seu propi Govern a fer oposició a la presidenta madrilenya Isabel Díaz Ayuso.
Tot i que l’elecció de López per dirigir el PSOE a Madrid es treballa des de fa temps, el cas dels whatsaps que ha derivat en la dimissió de Lobato va accelerar tot el procés i, alhora, va facilitar l’arribada del ministre a la direcció socialista. Lobato va renunciar a continuar dirigint el partit després de reconèixer que havia aixecat acta amb l’intercanvi de missatges amb Pilar Sánchez Acera, mà dreta de López, sobre documents confidencials del cas del nòvio d’Ayuso.
- Educació El TSJC dicta que el castellà també ha de ser llengua vehicular i habitual a l’escola catalana
- Operació de la Guàrdia Civil Desmantellada una xarxa de ciberestafes a tot Espanya que dirigia un estudiant de 19 anys des de Terrassa
- Documental «Com un tipus de bona família acaba en una guerra que no és la seva?» ‘Mercenario’, el català que va sobreviure a la guerra a Ucraïna
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- El Barça pretén tornar al Camp Nou al setembre