Ripoll
Junts descarta recolzar els pressupostos d’Orriols i els porta al bloqueig

El grup municipal de Junts a Ripoll descarta donar el seu sí als pressuposats de l’alcaldessa del municipi, Sílvia Orriols, malgrat haver acceptat reunir-se amb la també diputada al Parlament i el seu equip amb l’objectiu de valorar els comptes públics de la població. Així ho expliquen fonts del partit consultades per aquest diari, que asseguren que van assistir a la trobada celebrada ahir per "responsabilitat" i lamenten que el municipi torni a estar a l’ull de l’huracà. No obstant, aquest fair play amb Orriols no implica que Junts faciliti l’aprovació dels comptes. De fet, des de l’equip local asseguren que faran el contrari. "Estem entre el no i l’abstenció", revelen, cosa que implicaria el bloqueig dels pressupostos. ERC ja ha anunciat que hi votarà en contra, així que únicament un vot afirmatiu dels postconvergents salvaria els comptes.
La votació dels pressupostos de Ripoll estava en l’ordre del dia de l’últim ple municipal, que es va celebrar el 23 de desembre. Però, a última hora, Orriols va decidir posposar el debat fins al gener, amb l’argument que veia possibles punts d’entesa amb Junts i ERC, a qui va convocar a una reunió. Els republicans ja van secundar la convocatòria anteriorment, mentre que la trobada amb els postconvergents es va produir ahir. No obstant, la direcció nacional d’ERC va desactivar dimecres qualsevol possible entesa, a l’anunciar a través d’un comunicat el seu rebuig dels comptes. La direcció de Junts, per la seva banda, va evitar pronunciar-se públicament sobre aquesta qüestió.
Des de Junts per Ripoll argumenten que la seva posició no ha canviat respecte al 23 de desembre, dia que s’havia de celebrar la votació inicialment. Fonts de partit al municipi expliquen que van fer arribar les seves "demandes" a Orriols, de la mateixa manera que asseguren que es fa en la majoria de consistoris.
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- AUTOCAR SINISTRAT L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França
- Ciutat vella Els comerciants del Raval reivindiquen la presència de ‘skaters’
- Esperit Roca, entre els millors restaurants nous del món
- A ‘Andor’ Montserrat es cola a l’univers de ‘Star Wars’ la segona temporada d’‘Andor’
- SECTOR IMMOBILIARI Pedro Sánchez reprèn la seva ofensiva en habitatge després de quatre mesos sense grans avenços en el seu ‘megapla’
- MISSATGES DE WHATSAPP La ‘influencer’ acusada de robar a un empresari en un hotel de Madrid: «He somiat amb tu... era un lloc de platja»
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric