Legislatura catalana
ERC evita aclarir si negociarà suplements de crèdit amb el Govern després de la negativa dels Pressupostos

La secretaria general y portavoz de ERC, Elisenda Alamany, en una rueda de prensa. /
El Govern es prepara ja per sobreviure sense nous pressupostos el 2025 i es prepara per negociar un decret llei que incorpori els recursos previstos, que sumen 4.000 milions d’euros i que haurà de comptar amb l’aval dels Comuns i ERC perquè sigui convalidat al Parlament amb la majoria de 68 diputats que va convertir Salvador Illa en president. Els republicans, però, han mantingut aquest dilluns elrebuig dels comptes públics i han evitat aclarir si s’asseuran a parlar amb l’Executiu sobre aquests suplements de crèdit.
«Cal ser clars i coherents, no hi haurà negociació per al pressupost del 2025». Així de ferma s’ha mostrat la secretària general i portaveu d’ERC, Elisenda Alamany, per aclarir qualsevol dubte que encara hi pogués haver sobre si el seu partit va entaular-se amb el Govern per negociar els comptes públics d’aquest any: «Ni n’hi ha ni n’hi haurà [negociació] aquest 2025», ha conclòs en la roda de premsa posterior a la reunió de l’executiva del partit. En aquest –sentit, ha matisat que aquesta afirmació –que ja havien comunicat– «no és en condicional», ha inquirit, i ha assegurat que la decisió ja l’ha traslladat al PSC, que fa dies va assumir aquest escenari. En els pròxims dies, els republicans seran citats per la consellera d’Economia i Hisenda, Alícia Romero, en el marc de la ronda de contactes amb partits i entitats, ja que encara no s’han reunit amb ERC.
Amb el 'no' als pressupostos catalans -que també ha fet extensiu als Pressupostos Generals de l'Estat de Pedro Sánchez- Alamany ha volgut mostrar contundència, però la dirigent no ha aclarit si ERC està disposada a negociar amb el Govern d’Illa les ampliacions de crèdit previstes per gestionar el 2025 sense pressupostos. La portaveu ha deixat la pilota a la teulada de l’Executiu català: «Això correspon al Govern», ha conclòs.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores