Crisi migratòria
Les Canàries creuen que el text del repartiment de menors estarà a punt al febrer

El president de les Canàries, Fernando Clavijo, veu «bastant viable» que el text final per al repartiment extraordinari de menors migrants no acompanyats estigui en mans dels grups polítics al Congrés dels Diputats d’aquí a uns dies. «Està molt a prop el que el document estigui preparat perquè en la primera setmana de febrer estiguem treballant amb els grups a Madrid», va remarcar el cap de l’Executiu regional.
Les Canàries i representants de l’Estat han fet una dotzena de reunions tècniques en les últimes dues setmanes per concretar la fórmula per a la derivació puntual dels nens i joves estrangers que estan sota la tutela del Govern regional. Els dos executius han pactat que les sessions de treball siguin discretes per facilitar la recerca de punts comuns.
L’última d’aquestes trobades va tenir lloc ahir entre Clavijo i el ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, que es van asseure a Tenerife per polir detalls i consensuar una proposta que permeti el repartiment puntual d’uns 4.000 nens i adolescents arribats a l’arxipèlag a altres comunitats autònomes.
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- El jutge va repescar un nom
- Operació de la Guàrdia Civil Desmantellada una xarxa de ciberestafes a tot Espanya que dirigia un estudiant de 19 anys des de Terrassa
- Polèmica decisió al regne unit Cop del Tribunal Suprem britànic a les dones trans
- Apunt Equip pet...¡¿Com?!
- Delinqüència digital Creixen les «estafes híbrides»: l’engany que combina el món virtual i el físic
- Tipus d’interès L’eurozona es blinda: el BCE abaixa tipus al 2,25% en resposta a l’ofensiva de Trump
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Metro de Barcelona Adjudicades per 48 milions les obres de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord de l’L9
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho